Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille (5 cr)
Code: TT00CE21-3001
General information
- Enrollment
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Teknologia
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology
Realization has 31 reservations. Total duration of reservations is 46 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 14.01.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 15.01.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 21.01.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 22.01.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 28.01.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 29.01.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 04.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 05.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 11.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 12.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 18.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L126
TA12L126
|
Wed 19.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 25.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 26.02.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 11.03.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L126
TA12L126
|
Wed 12.03.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 18.03.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 19.03.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 25.03.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 26.03.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 01.04.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 08.04.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 09.04.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 15.04.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 16.04.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 22.04.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 23.04.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 29.04.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 30.04.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Tue 06.05.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Wed 07.05.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001 |
TA12L127
TA12L127
|
Objective
The student masters the mathematical foundations and methods behind computer graphics. The student knows how to use numerical methods to solve differential equations. The student knows how to calculate the effect of force on the body's state of motion, especially in rotating motion and two-dimensional collisions.
Content
Mathematics section:
Vectors
Matrices
Application of vectors and matrices in graphics
- Rotation, translation, scaling (including projection)
Complex numbers and quaternions
Differential equations
Physics part:
Resistance of the medium
Spring force and harmonious movement
Circular and rotational motion, angular momentum
2D collisions, impulse
Numerical methods
Materials
Luentomateriaalit
Oheislukemisena esimerkiksi (ei pakollinen):
Flynt, J., P, Kodicek D.: Mathematics and Physics for Programmers, Course tecnology, 2013
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
90-100% of exam points --> Grade 5
Assessment criteria, good (3)
80-89% of exam points --> Grade 4
70-79% of exam points --> Grade 3
Assessment criteria, satisfactory (1)
60-69% of exam points --> Grade 2
50-59% of exam points --> Grade 1
Prerequisites
Algebra, Geometry, Differential Calculus, and Physics 1 and 2