Skip to main content

Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille (5 cr)

Code: TT00CE21-3001

General information


Enrollment
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Teknologia
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology
Teachers
Simo Määttä
Groups
TTV23SP
TTV23SP
Course
TT00CE21

Realization has 31 reservations. Total duration of reservations is 46 h 30 min.

Time Topic Location
Tue 14.01.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 15.01.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 21.01.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 22.01.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 28.01.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 29.01.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 04.02.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 05.02.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 11.02.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 12.02.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 18.02.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L126 TA12L126
Wed 19.02.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 25.02.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 26.02.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 11.03.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L126 TA12L126
Wed 12.03.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 18.03.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 19.03.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 25.03.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 26.03.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 01.04.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 08.04.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 09.04.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 15.04.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 16.04.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 22.04.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 23.04.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 29.04.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 30.04.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Tue 06.05.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Wed 07.05.2025 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
Matematiikkaa ja fysiikkaa peliohjelmoijille TT00CE21-3001
TA12L127 TA12L127
Changes to reservations may be possible.

Objective

The student masters the mathematical foundations and methods behind computer graphics. The student knows how to use numerical methods to solve differential equations. The student knows how to calculate the effect of force on the body's state of motion, especially in rotating motion and two-dimensional collisions.

Content

Mathematics section:

Vectors
Matrices
Application of vectors and matrices in graphics
- Rotation, translation, scaling (including projection)
Complex numbers and quaternions
Differential equations

Physics part:

Resistance of the medium
Spring force and harmonious movement
Circular and rotational motion, angular momentum
2D collisions, impulse
Numerical methods

Materials

Luentomateriaalit

Oheislukemisena esimerkiksi (ei pakollinen):
Flynt, J., P, Kodicek D.: Mathematics and Physics for Programmers, Course tecnology, 2013

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

90-100% of exam points --> Grade 5

Assessment criteria, good (3)

80-89% of exam points --> Grade 4
70-79% of exam points --> Grade 3

Assessment criteria, satisfactory (1)

60-69% of exam points --> Grade 2
50-59% of exam points --> Grade 1

Prerequisites

Algebra, Geometry, Differential Calculus, and Physics 1 and 2

Go back to top of page