Game Technology I (5 cr)
Code: TT00CB38-3003
General information
- Enrollment
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Teknologia
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology
Realization has 18 reservations. Total duration of reservations is 144 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 15.01.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 22.01.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 29.01.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 05.02.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 12.02.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 19.02.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 26.02.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 12.03.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 19.03.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 26.03.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 09.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 16.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 23.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 30.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 07.05.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 14.05.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 21.05.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 28.05.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Objective
Säteenseurantatekniikat.
Opiskelija tietää säteenjäljityksen (ray trace) teorian perusteet. Opiskelija osaa tehdä grafiikkaohjelmointia hyödyntäen jotakin säteenjäljitystekniikkaa.
Content
Image order algoritmit ja säteenjäljityksen matematiikkaa
Ray tracing/casting
Volume ray casting
Valaisun/varjojen laskeminen
Image Effects
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on joko hyödynnetty monimutkaisempia tapoja määrittää primitiivejä tai työssä on käytetty monipuolisesti eri renderöintitekniikoita tai tehosteita. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä erinomaisesti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on yksinkertaisten primitiivien piirron lisäksi hyödynnetty jotakin monimutkaisempaa renderöintitekniikkaa. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä hyvin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen yksinkertaisilla primitiiveillä. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä auttavasti.
Prerequisites
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi