Peliteknologia I (5 op)
Toteutuksen tunnus: TT00CB38-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Toteutuksella on 18 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 144 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 15.01.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 22.01.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 29.01.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 05.02.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 12.02.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 19.02.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 26.02.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 12.03.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 19.03.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 26.03.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 09.04.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 16.04.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 23.04.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 30.04.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 07.05.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 14.05.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 21.05.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Ke 28.05.2025 klo 08:00 - 16:00 (8 t 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Tavoitteet
Säteenseurantatekniikat.
Opiskelija tietää säteenjäljityksen (ray trace) teorian perusteet. Opiskelija osaa tehdä grafiikkaohjelmointia hyödyntäen jotakin säteenjäljitystekniikkaa.
Sisältö
Image order algoritmit ja säteenjäljityksen matematiikkaa
Ray tracing/casting
Volume ray casting
Valaisun/varjojen laskeminen
Image Effects
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on joko hyödynnetty monimutkaisempia tapoja määrittää primitiivejä tai työssä on käytetty monipuolisesti eri renderöintitekniikoita tai tehosteita. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä erinomaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on yksinkertaisten primitiivien piirron lisäksi hyödynnetty jotakin monimutkaisempaa renderöintitekniikkaa. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä hyvin.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen yksinkertaisilla primitiiveillä. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä auttavasti.
Esitietovaatimukset
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi