Siirry suoraan sisältöön

Peliteknologia I (5 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB38-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Mikko Romppainen
Janne Remes
Ryhmät
TTV22SP
TTV22SP
Opintojakso
TT00CB38

Toteutuksella on 18 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 144 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 15.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 22.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 29.01.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 05.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 12.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 19.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 26.02.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 12.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 19.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 26.03.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 09.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 16.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 23.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 30.04.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 07.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 14.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 21.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Ke 28.05.2025 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Säteenseurantatekniikat.

Opiskelija tietää säteenjäljityksen (ray trace) teorian perusteet. Opiskelija osaa tehdä grafiikkaohjelmointia hyödyntäen jotakin säteenjäljitystekniikkaa.

Sisältö

Image order algoritmit ja säteenjäljityksen matematiikkaa
Ray tracing/casting
Volume ray casting
Valaisun/varjojen laskeminen
Image Effects

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on joko hyödynnetty monimutkaisempia tapoja määrittää primitiivejä tai työssä on käytetty monipuolisesti eri renderöintitekniikoita tai tehosteita. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä erinomaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen, jossa on yksinkertaisten primitiivien piirron lisäksi hyödynnetty jotakin monimutkaisempaa renderöintitekniikkaa. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä hyvin.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa toteuttaa ja dokumentoida yksinkertaisen säteenjäljitystä käyttävän sovelluksen yksinkertaisilla primitiiveillä. Opiskelija osaa dokumentoida työnsä auttavasti.

Esitietovaatimukset

Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi

Siirry alkuun