Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalisen markkinoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: AV00CU57-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.05.2024 - 30.11.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sote

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Matti Heikkinen

Ajoitusryhmät

  • Avoin AMK 1 (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)

Ryhmät

  • AVOINAMK2024
    AVOINAMK2024
  • AAMK
    Avoin AMK

Pienryhmät

  • Avoin AMK 1

Tavoitteet

- Opiskelija tuntee sosiaalisen/yhteiskunnallisen markkinoinnin peruskäsitteet.
- Opiskelija ymmärtää sosiaalisen markkinoinnin keskeisiä teorioita, malleja ja prosesseja.
- Opiskelija osaa suunnitella sosiaalisen markkinoinnin kampanjan tai projektin valitsemastaan aiheesta.
- Opiskelija osaa arvioida kriittisesti omaa kampanjaansa.

Sisältö

Sosiaalinen markkinointi, sosiaalinen markkinointi prosessina, sosiaalisen markkinoinnin kampanja tai projekti

Aika ja paikka

Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omien aikataulujen mukaan Reppu-oppimisympäristössä 31.12.2024 mennessä.

Oppimateriaalit

Itseopiskelumateriaali Reppu-oppimisympäristössä.

Pakollinen ja valinnainen kirjallisuus kuvattu tarkemmin oppimisympäristössä. Opintojakson voi suorittaa oppimisympäristöstä löytyvän itseopiskelumateriaalin avulla.

Huomioi, että osa materiaalista on englanninkielistä.

Opetusmenetelmät

Verkko-oppimisympäristössä tapahtuva itsenäinen opiskelu (esitietokysely, verkkotentti ja aiheesta laadittava raportti).

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentin voi uusia oman aikataulun mukaan.

Kansainvälisyys

Opintojakson sisällöissä on hyödynnetty kansainvälistä materiaalia. Osa opintojakson sisällöistä ja lisämateriaaleista on saatavilla vain englanninkielellä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on viiden (5) opintopisteen laajuinen. Viisi opintopistettä vastaa n. 135 opiskelijan työtuntia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu opintojaksoon sisältyvän pakollisen verkkotentin sekä pakollisen raportin arvosanojen keskiarvosta.

Hylätty (0)

Opiskelijan on saatava yli puolet kysymyksistä ja pisteistä oikein, jotta verkkotentti on hyväksytty. Myös pakollisesta raportista on saatava arvosanaksi vähintään tyydyttävä (1).

Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson keskeisiä osaamistavoitteita ja tyydyttävän arvosanan (1-2) perusvaatimuksia.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:

Tiedot:
- käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.

Taidot:
- analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
- analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatatapoja hankkimansa tiedon avulla
- toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
- valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä toiminnassaan.

Asenteet:
- toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
- toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
- soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:

Tiedot:
- käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
- nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.

Taidot:
- toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
- toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
- käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
- toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
- toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.