Skip to main content

Strategic Marketing Development (3 cr)

Code: LT00BX74-3006

General information


Enrollment

30.12.2024 - 26.01.2025

Timing

01.01.2025 - 31.05.2025

Number of ECTS credits allocated

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION

Teachers

  • Mervi Väisänen

Groups

  • LLM22S
    LLM22S

Objective

The student understands the significance of strategic marketing thinking as part of the company's business strategy.

Content

Strategic marketing concepts and processes
Coordinating operational processes and developing business
Brand as a strategic part of marketing
Innovation and developing customer-oriented services and products

Location and time

Kevät 2025.

Materials

Aaker David A. & Moorman Christine: Strategic Market Management (2017 Wiley & Sons Ltd)
Or: Aaker David A & McLoughlin Damien: Strategic Market Management (2010 John Wiley & Sons Ltd)
Drummond, Ensor & Ashford: Strategic marketing planning and control (2008, Butterworth-Heinemann) or newer
And
Tikkanen H & Vassinen A: Strateginen markkinointiosaaminen (2010 Talentum)
Tikkanen H, Aspara J & Parviainen P: Strategisen markkinoinnin perusteet (2007 Talentum)

Teaching methods

Luennot, itsenäiset tehtävät ja yhteistoiminnallinen opiskelu.

Exam schedules

Palautettavien arvioitavien tehtävien aikataulu annetaan opintojakson alussa.

Completion alternatives

-

Student workload

Kokonaisaika 81 tuntia (verkko-opetus 10 h, itsenäinen ja yhteistoiminnallinen opiskelu 71 h).

Content scheduling

Opintojakso etenee annetun työjärjestyksen aikataulun mukaisesti. Tehtävät tulee palauttaa annetun aikataulun mukaisesti.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The student can describe the contents of strategic marketing in a versatile and professional way. (S)he can review the made strategic choices, the final outcome based on the choices and future prospects from various perspectives as far as the example companies are concerned. (S)he can compare possible alternatives in practical situations and reflect on the things learnt. Completed assignments demonstrate in-depth and versatile knowledge of the topic and the ability to apply knowledge in case solutions.

Assessment criteria, good (3)

The use of the concepts of strategic marketing is consistent and the way the big picture is envisioned is logical. The student can apply the main concepts when analysing and solving practical cases and tasks.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student can outline the basic concepts and contents of the subject area. Getting the big picture and concept use is still lacking. The student can, when solving tasks, make use of the concepts to some extent.

Assessment methods and criteria

Palautettavat itsenäiset ja casetehtävät arvioidaan

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kuvailla strategisen markkinoinnin käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti. Hän kykenee arvioimaan laaja-alaisesti tehtyjä strategisia valintoja ja niiden pohjalta saavutettua lopputulosta sekä tulevaisuuden näkymiä erimerkkiyritysten osalta, ja vertailemaan eri vaihtoehtoja käytännön tilanteissa sekä reflektoimaan oppimaansa. Annettujen tehtävien ratkaisuissa näkyy monipuolinen perehtyneisyys aihealueeseen ja kyky soveltaa tietoa caseratkaisuissa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Strategisen markkinoinnin käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista. Opiskelija osaa myös hyödyntää ja soveltaa keskeisiä käsitteitä ja –elementtejä analysoidessaan tai ratkaistessaan käytännön case-tilanteita ja tehtäviä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista. Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osi