Skip to main content

Work Welfare (5 cr)

Code: BY00BX54-3015

General information


Enrollment
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Kirsi Huotari
Kaisa Loikkanen
Groups
LLM22S
LLM22S
Course
BY00BX54
No reservations found for realization BY00BX54-3015!

Objective

You recognize the key principles of occupational well-being.
You identify factors related to a safe work environment and can apply your knowledge in work-life contexts.
You are able to develop/improve your own well-being during your studies.

Content

The theory of occupational well-being
Promoting occupational well-being
Safe work environment

Location and time

helmikuu-toukokuu 2025

Materials

Oppimateriaali löytyy repusta

Teaching methods

Verkko-opetus Reppu-alustalla

Student workload

5op = 135h opiskelijan työtä
Repussa on määritelty tehtävien laajuus osioittain

Content scheduling

Opiskelija voi edetä opintojaksolla oman aikataulun mukaisesti. Suositeltava osioiden suoritusjärjestys on kerrottu repussa.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Tiedot:
Osaat käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialasi käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.

Taidot:
Osaat analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
Osaat analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistasi ja ammattialasi
toimintatapoja hankkimasi tiedon avulla.
Osaat toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä.
Osaat valita ja arvioida kriittisesti ammattialasi tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassasi.

Asenteet:
Osaat toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi.
Osaat toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa.
Osaat soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassasi.

Assessment criteria, good (3)

Tiedot:
Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattialan käsitteitä.
Osaat nimetä, kuvailla ja perustella ammattialasi perustiedot.

Taidot:
Osaat valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimasi tiedon ja ohjeistuksen perusteella
Osaat arvioida ja reflektoida omaa osaamistasi ja ammattialasi toimintatapoja.
Osaat toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä.
Osaat soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialasi toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
Osaat toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi.
Osaat toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Osaat perustella toimintaasi ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tiedot:
Osaat käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialasi käsitteitä.
Osaat nimetä ja kuvailla ammattialasi perustiedot.

Taidot:
Osaat toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Osaat toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä.
Osaat käyttää toiminnassasi tarkoituksenmukaisesti ammattialasi tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
Osaat toimia ammatillisesti asiakastilanteissa.
Osaat toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassasi muut ryhmän jäsenet huomioon.
Osaat toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Tiedot:
• käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti työhyvinvointiin liittyviä käsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.

Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita työhyvinvointiin liittyvää tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä toiminnassaan.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tiedot:
• käyttää johdonmukaisesti työhyvinvointiin liittyviä käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tiedot:
• käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä työhyvinvointiin liittyviä käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Go back to top of page