Siirry suoraan sisältöön

Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX72-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 15.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Petri Lintumäki
Ryhmät
LLT23SM
LLT23SM
Opintojakso
LT00BX72

Toteutuksella on 15 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 48 t 45 min.

Aika Aihe Tila
Ke 27.08.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 03.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 10.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA21L147 TA21L147
Ke 17.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 24.09.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 01.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
To 09.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 22.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 29.10.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 05.11.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 12.11.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 19.11.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 26.11.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 03.12.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Ke 10.12.2025 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Sähköiset myyntikanavat ja verkkokauppa LT00BX72-3004
TA12L117 Mark TA12L117 Mark
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Oppimateriaalit

Sekki A. Alustatalousyrittäyys -opas sivutuloista kiinnostuneille 2021 Bookcover
Zahay D. Digital Marketing Management 2020 Business Expert Press
Muu opettajan ilmoittama materiaali

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- käyttää ja analysoi digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä monipuolisesti ja johdonmukaisesti
- arvioi uskottavasti erilaisia sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia
- laatii monipuolisen, uskottavan ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman
- analysoi ja soveltaa uutta tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, hyvä (3)

- käyttää ja hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä melko johdonmukaisesti
- arvioi sähköisen myynnin työkaluja ja kanavia melko kattavasti
- laatii melko monipuolisen ja kattavan verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- analysoi ja soveltaa annettua tietoa ja osaa perustella eri tietolähteiden käytön

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- hyödyntää digitaaliseen liiketoimintaan liittyviä käsitteitä jokseenkin johdonmukaisesti
- ymmärtää sähköisen myynnin työkalujen ja kanavien käytön
- laatii suppean verkkokaupan ja digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
- soveltaa annettua tietoa ja perustelee eri tietolähteiden käyttöä

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- Tunnistaa liiketoiminnan kannalta keskeiset digitaalisten liiketoimintamallien trendit ja muutokset
- Ymmärtää erilaisten digitaalisten alustojen ja palveluiden erityispiirteet ja ansaintalogiikan
- Osaa valita sopivan myyntikanavan ja ymmärtää verkkokaupan mahdollisuudet
- Osaa arvioida monikanavaisuuden myynnin ja saatavuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa
- Osaa suunnitella myynnin kasvua tukevia digitaalisia kanavia sekä soveltaa digitaalisen markkinoinnin keinoja

Toteutustavat

Lähiopetus
Luennot
Paritehtävät
Itsenäiset harjoitukset

Suoritustavat

Opintojakso sisältää luentoja sekä harjoitustunteja. Opetus järjestetään pääsääntöisesti lähiopetuksena. Opintojakson läpäisy edellyttää tunneilla tehtävien harjoitustehtävien sekä lopputehtävän suorittamisen. Tarkempi opintojakson kuvaus esitellään opintojakson toteutussuunnitelmassa.

Sisältö

• Sähköiset myyntikanavat
• Monikanavaisuus myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa
• Verkkokauppastrategia
• Verkkokaupan alustat
• Markkinoinnin automaatio
• Digitaalinen markkinointi

Siirry alkuun