Skip to main content

Service Marketing and Sales Competence (5 cr)

Code: LT00CE41-3004

General information


Enrollment
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Tourism
Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
Mervi Väisänen
Groups
LLT24SM
LLT24SM
LLT24SH
LLT24SH
Course
LT00CE41

Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.

Time Topic Location
Mon 01.09.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Mon 08.09.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Mon 15.09.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Mon 22.09.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Mon 29.09.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Mon 06.10.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Mon 20.10.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Mon 27.10.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Mon 03.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Mon 10.11.2025 time 12:45 - 14:15
(1 h 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Changes to reservations may be possible.

Objective

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta. Opiskelija myös omaksuu palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumyynnin vaiheet ja myynnin johtamisen kokonaisuuden.

Content

Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelukonseptit ja asiakaskokemus
Palvelujen laatu
Palvelujen markkinointi ja myynti

Location and time

Työjärjestyksen mukaisesti syksyllä 2025.

Materials

Ilmoitetaan Repussa.

Teaching methods

Lähiopetus ja annetut tehtävät.

Completion alternatives

-

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.

Assessment criteria, good (3)

Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.

Objective

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta. Opiskelija myös omaksuu palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumyynnin vaiheet ja myynnin johtamisen kokonaisuuden.

Execution methods

Opetus toteutetaan lähiopetuksena.

Accomplishment methods

Suoritus opintojakson toteutussuunnitelman mukaisesti.

Content

Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelukonseptit ja asiakaskokemus
Palvelujen laatu
Palvelujen markkinointi ja myynti

Go back to top of page