Siirry suoraan sisältöön

Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CE41-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailun koulutus
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Mervi Väisänen
Ryhmät
LLT24SM
LLT24SM
LLT24SH
LLT24SH
Opintojakso
LT00CE41

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 01.09.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Ma 08.09.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Ma 15.09.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Ma 22.09.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Ma 29.09.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Ma 06.10.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Ma 20.10.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Ma 27.10.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Ma 03.11.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Ma 10.11.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen LT00CE41-3004
TA12L101 TA12L101
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta. Opiskelija myös omaksuu palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumyynnin vaiheet ja myynnin johtamisen kokonaisuuden.

Sisältö

Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelukonseptit ja asiakaskokemus
Palvelujen laatu
Palvelujen markkinointi ja myynti

Aika ja paikka

Työjärjestyksen mukaisesti syksyllä 2025.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan Repussa.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus ja annetut tehtävät.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta. Opiskelija myös omaksuu palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä. Opiskelija tuntee palvelumyynnin vaiheet ja myynnin johtamisen kokonaisuuden.

Toteutustavat

Opetus toteutetaan lähiopetuksena.

Suoritustavat

Suoritus opintojakson toteutussuunnitelman mukaisesti.

Sisältö

Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelukonseptit ja asiakaskokemus
Palvelujen laatu
Palvelujen markkinointi ja myynti

Siirry alkuun