Game Technology II (5 cr)
Code: TT00CB39-3002
General information
- Enrollment
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Teknologia
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Information and Communication Technology
Realization has 18 reservations. Total duration of reservations is 144 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 15.01.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 22.01.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 29.01.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 05.02.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 12.02.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 19.02.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 26.02.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 12.03.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 19.03.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 26.03.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 09.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 16.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 23.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 30.04.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 07.05.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 14.05.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 21.05.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Wed 28.05.2025 time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) |
Peliteknologia I TT00CB38-3003, TT00CB40-3002 Peliteknologia II, TT00CC50-3006 Peliteknologia III |
TA11L151
TA11L151
|
Objective
Ohjelmointitaide.
Opiskelija osaa ohjelmoida ja dokumentoida grafiikkademon tai vastaavan sovelluksen, jonka toteuttamisessa on pitänyt ottaa huomioon keinotekoiset taiteelliset rajoitteet.
Content
Harjoitustyön määrittely, suunnittelu, toteutus, testaus, dokumentointi ja julkaisu. Harjoitustyössa pitää määrittää tehtävälle projektille keinotekoinen rajoite, jonka rajoissa ohjelmiston pitää toimia. Hyviä rajoitteita on esimerkiksi:
- Joku vanha laite, esim Commodore 64, Amiga 500, Sulautettu käyttöjärjestelmä tai vastaava
- Suoritettavan binäärin kokorajoitus (esim. 2K, 4K, 64K)
- Software renderöijän tekeminen (käytössä vain pikselin piirtäminen ruudulle)
- Pelikonsolille, esim PS4 tehty demo
- Muuten teknisesti haastava demo, esim Grafiikkademo käyttäen oskilloskooppia
- Jonkin laitteiston emulaattorin toteutus
- Jollakin harvinaisella ohjelmointikielellä toteutettu demo
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Rajoitteet ovat olleet erittäin haastavia tai julkaistu tuotos on erittäin laadukas. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen erinomaisesti.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija on onnistunut tekemään julkaisukelpoisen demon, joka on toteutettu ennalta määriteltyjen rajojen puitteissa. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen hyvin.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija on yrittänyt tehdä sovellusta jonkin rajoitteen puitteissa. Työstä ei kuitenkaan ole saatu tehtyä mitään julkaisukelpoista, mutta opiskelija on saanut kokemusta ja osaa analysoida epäonnistumisen syyt. Opiekelija osaa dokumentoida tekemänsä tuotoksen välttävästi.