Skip to main content

IT management services (3 cr)

Code: TT00CB33-3003

General information


Enrollment
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Teknologia
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Business Information Technology
Teachers
Pekka Kantola
Groups
TTK23SD
TTK23SD
Course
TT00CB33

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 29 h 15 min.

Time Topic Location
Wed 03.09.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tietohallintopalvelut TT00CB33-3003
TA12L142_DC_labra TA12L142_DC_labra
Wed 10.09.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tietohallintopalvelut TT00CB33-3003
TA12L142_DC_labra TA12L142_DC_labra
Wed 17.09.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tietohallintopalvelut TT00CB33-3003
TA12L142_DC_labra TA12L142_DC_labra
Wed 24.09.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tietohallintopalvelut TT00CB33-3003
TA12L142_DC_labra TA12L142_DC_labra
Wed 01.10.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tietohallintopalvelut TT00CB33-3003
TA12L142_DC_labra TA12L142_DC_labra
Wed 22.10.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tietohallintopalvelut TT00CB33-3003
TA12L142_DC_labra TA12L142_DC_labra
Wed 29.10.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tietohallintopalvelut TT00CB33-3003
TA12L142_DC_labra TA12L142_DC_labra
Wed 05.11.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tietohallintopalvelut TT00CB33-3003
TA12L142_DC_labra TA12L142_DC_labra
Wed 12.11.2025 time 12:45 - 16:00
(3 h 15 min)
Tietohallintopalvelut TT00CB33-3003
TA12L142_DC_labra TA12L142_DC_labra
Changes to reservations may be possible.

Objective

Opiskelija osaa toimia organisaation tietohallinnossa ja osaa ratkaista käyttäjätukeen liittyviä ongelmatilanteita.

Content

Mikrotuen tehtävät ja kehittäminen
Käyttäjätuki
Arkkitehtuurin, työnjaon ja henkilöstön kehittäminen
Hankinnat
Ongelmanratkaisu
Tiedonhaku

Location and time

DC-labra/Linux-luokka.

Materials

ITIL 3 ja 4 kirjat.

Teaching methods

Kurssi toteutetaan lähiopetuksena. Kurssilla asennetaan kaksi tiketöintijärjestelmää konttitekniikalla. Tiketöintijärjestelmien asennukset dokumentoidaan raportiksi.

Employer connections

KAMITin pitämä luento Tietohallinnosta.

Exam schedules

Kurssillä on kaksi välitenttiä ja lopputentti.

Completion alternatives

Itsenäinen suoritus sisältäen kurssin tehtävät ja tentit.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa toimia monimutkaisissa tietohallinnon työtilanteissa, organisoida ja ohjata ryhmän toimintaa ja toimia vastuullisesti.

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa soveltaa tietohallinnossa ammatillista osaamistaan eri työtehtävissä, toimia itsenäisesti ja vastuullisesti ja toimii ryhmässä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa perehtyneisyytensä tietohallinnon alan tietoperustaan, toimii annetuissa tehtävissä asianmukaisesti, osallistuu ryhmän toimintaan omalla osaamisellaan.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa toimia monimutkaisissa työtilanteissa, organisoida ja ohjata ryhmän toimintaa ja
toimia vastuullisesti.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa soveltaa ammatillista osaamistaan eri työtehtävissä, toimia itsenäisesti ja
vastuullisesti ja toimii ryhmässä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osoittaa perehtyneisyytensä alan tietoperustaan, toimii annetuissa tehtävissä
asianmukaisesti, osallistuu ryhmän toimintaan omalla osaamisellaan.

Objective

Opiskelija osaa toimia organisaation tietohallinnossa ja osaa ratkaista käyttäjätukeen liittyviä ongelmatilanteita.

Accomplishment methods

Lähiopetuksena koulun opetusympäristössä. Kurssille tehdään raportti luennoilla annetuista tehtävistä. Kurssin päätteeksi verkkotentti.

Content

Mikrotuen tehtävät ja kehittäminen
Käyttäjätuki
Arkkitehtuurin, työnjaon ja henkilöstön kehittäminen
Hankinnat
Ongelmanratkaisu
Tiedonhaku

Go back to top of page