Siirry suoraan sisältöön

Pelisuunnittelun perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTAD035-3018

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.09.2025 - 26.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
27.10.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Marika Mustalahti
Ryhmät
TTK25SP
TTK25SP
Opintojakso
KTAD035

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 27.10.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 03.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 10.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 17.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 24.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 01.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 08.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ma 15.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.

Sisältö

Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.

Sisältö

Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus

Siirry alkuun