Pelisuunnittelun perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTAD035-3018
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
27.09.2025 - 26.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
27.10.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 27.10.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 03.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 10.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 17.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 24.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 01.12.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 08.12.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 15.12.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.
Sisältö
Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.
Sisältö
Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus