Pelisuunnittelun perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: KTAD035-3018
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.08.2025 - 21.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
27.10.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 27.10.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 03.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 10.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 17.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 24.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 01.12.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 08.12.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Ma 15.12.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelisuunnittelun perusteet KTAD035-3018 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.
Sisältö
Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.