Siirry suoraan sisältöön

Peliliiketoiminnan perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB36-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

30.12.2024 - 26.01.2025

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Teknologia

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Johanna Niskanen

Ryhmät

  • TTK24SP
    TTK24SP
  • TTK24SPG
    TTK24SPG
  • TTK24SPO
    TTK24SPO
  • TTK24SPT
    TTK24SPT
  • 13.01.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 24.01.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 27.01.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 03.02.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 10.02.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 17.02.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 24.02.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 10.03.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 18.03.2025 12:45 - 14:15, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 24.03.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 01.04.2025 12:45 - 14:15, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 08.04.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 15.04.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 29.04.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 06.05.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
  • 13.05.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.

Sisältö

Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet

Opetusmenetelmät

Kurssi suoritetaan tekemällä harjoitustyö 2-4 henkilön ryhmissä. Kurssilla on 70% läsnäolovelvollisuus. Läsnäoloon voidaan huomioida myös tuntiaktiivisuus. Kurssi arvosanaa voi korottaa yhden kokonaisluvun verran suorittamalla 3 tuntitehtävää hyväksytysti. Kurssista saatua hylättyä arvosanaa ei voi kuitenkaan korottaa.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 0-5

Hylätty (0)

Ei riittävää asiantuntemusta peliliiketoiminnasta. Opiskelija ei osallistu lopputyön tekemiseen tai ei täytä läsnäolovelvoitetta. Myös laatustandardeissa poikkeuksellisen alhainen lopputyö voidaan katsoa hylätyksi.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tuntee asiantuntevasti peliliiketoiminnan, ja osaa käyttää alan käsitteitä laajasti. Opiskelija on osallistunut tunneille aktiivisesti ja suorittanut lopputyön kiitettävästi.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tuntee hyvin peliliiketoiminnan, ja osaa käyttää alan käsitteitä. Opiskelija on osallistunut tunneille ja suorittanut lopputyön hyvin.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tuntee peliliiketoiminnan perustiedot ja ymmärtää alan peruskäsitteet. Opiskelija on osallistunut tunneille ja suorittanut lopputyön tyydyttävästi.