Peliliiketoiminnan perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: TT00CB36-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Johanna Niskanen
Ryhmät
-
TTK24SPTTK24SP
-
TTK24SPGTTK24SPG
-
TTK24SPOTTK24SPO
-
TTK24SPTTTK24SPT
- 13.01.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 24.01.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 27.01.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 03.02.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 10.02.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 17.02.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 24.02.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 10.03.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 18.03.2025 12:45 - 14:15, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 24.03.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 01.04.2025 12:45 - 14:15, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 08.04.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 15.04.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 29.04.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 06.05.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
- 13.05.2025 10:15 - 11:45, Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3005
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.
Sisältö
Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet
Opetusmenetelmät
Kurssi suoritetaan tekemällä harjoitustyö 2-4 henkilön ryhmissä. Kurssilla on 70% läsnäolovelvollisuus. Läsnäoloon voidaan huomioida myös tuntiaktiivisuus. Kurssi arvosanaa voi korottaa yhden kokonaisluvun verran suorittamalla 3 tuntitehtävää hyväksytysti. Kurssista saatua hylättyä arvosanaa ei voi kuitenkaan korottaa.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 0-5
Hylätty (0)
Ei riittävää asiantuntemusta peliliiketoiminnasta. Opiskelija ei osallistu lopputyön tekemiseen tai ei täytä läsnäolovelvoitetta. Myös laatustandardeissa poikkeuksellisen alhainen lopputyö voidaan katsoa hylätyksi.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee asiantuntevasti peliliiketoiminnan, ja osaa käyttää alan käsitteitä laajasti. Opiskelija on osallistunut tunneille aktiivisesti ja suorittanut lopputyön kiitettävästi.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija tuntee hyvin peliliiketoiminnan, ja osaa käyttää alan käsitteitä. Opiskelija on osallistunut tunneille ja suorittanut lopputyön hyvin.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tuntee peliliiketoiminnan perustiedot ja ymmärtää alan peruskäsitteet. Opiskelija on osallistunut tunneille ja suorittanut lopputyön tyydyttävästi.