Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: AM00BK95-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 18.08.2025 - 21.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Matkailun koulutus
Toteutuksella on 4 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 7 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
La 27.09.2025 klo 10:30 - 12:00 (1 t 30 min) |
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007 |
Teams
|
La 25.10.2025 klo 11:45 - 13:15 (1 t 30 min) |
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007 |
Teams
|
Pe 21.11.2025 klo 09:00 - 10:30 (1 t 30 min) |
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007 |
Teams
|
Pe 12.12.2025 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007 |
TA12L120
TA12L120
|
Arviointiasteikko
0 - 5
Sisällön jaksotus
Kulttuuriosaaminen
Kansainvälinen matkailu ja sen merkitys Suomen matkailuelinkeinolle
Suomalaisen kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen matkailupalveluissa
Kestävän ja vastuullisen matkailun periaatteiden soveltaminen
Matkailun tulevaisuusajattelu ja tulevaisuudentutkimuksen peruskäsitteet
Matkailun hanketoiminta
Tavoitteet
Opiskelija osaa selittää strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa.
Opiskelija osaa selittää Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa, että kehittämisessä.
Opiskelija osaa selittää ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet.
Opiskelija osaa selittää hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.
Sisältö
Kulttuuriosaaminen
Kansainvälinen matkailu ja sen merkitys Suomen matkailuelinkeinolle
Suomalaisen kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen matkailupalveluissa
Kestävän ja vastuullisen matkailun periaatteiden soveltaminen
Matkailun tulevaisuusajattelu ja tulevaisuudentutkimuksen peruskäsitteet
Matkailun hanketoiminta
Aika ja paikka
Vko:t 39-50, itsenäisesti ja lähi- / Teams -opetus
Oppimateriaalit
Moodle -materiaali, ilmoitetaan opintojaksolla.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, verkossa itsenäinen opiskelu ja harjoitukset
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöiset harjoitukset ja seminaari
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei ole tenttiä.
Kansainvälisyys
Opetusmateriaali, seminaari ja harjoitukset
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole valinnaisia suoritustapoja
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op, 133 h opiskelijan työtä.
Lisätiedot
Moodlessa kuvattu opintojakson eteneminen. Lähi- / Teams -opetusta. Aikataulut lukujärjestyksessä.