Skip to main content

Strategic Tourism Planning and Internationalization (5 cr)

Code: AM00BK95-3007

General information


Enrollment
02.07.2025 - 31.07.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Tourism
Teachers
Mika Pietarinen
Groups
AMM24K
AMM24K
Course
AM00BK95

Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 7 h 0 min.

Time Topic Location
Sat 27.09.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007
Teams
Sat 25.10.2025 time 11:45 - 13:15
(1 h 30 min)
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007
Teams
Fri 21.11.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007
Teams
Fri 12.12.2025 time 09:00 - 11:30
(2 h 30 min)
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007
TA12L120 TA12L120
Changes to reservations may be possible.

Objective

Opiskelija osaa selittää strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa.
Opiskelija osaa selittää Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa, että kehittämisessä.
Opiskelija osaa selittää ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet.
Opiskelija osaa selittää hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.

Content

Kulttuuriosaaminen
Kansainvälinen matkailu ja sen merkitys Suomen matkailuelinkeinolle
Suomalaisen kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen matkailupalveluissa
Kestävän ja vastuullisen matkailun periaatteiden soveltaminen
Matkailun tulevaisuusajattelu ja tulevaisuudentutkimuksen peruskäsitteet
Matkailun hanketoiminta

Evaluation scale

0 - 5

Objective

Opiskelija osaa selittää strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa.
Opiskelija osaa selittää Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa, että kehittämisessä.
Opiskelija osaa selittää ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet.
Opiskelija osaa selittää hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.

Content

Kulttuuriosaaminen
Kansainvälinen matkailu ja sen merkitys Suomen matkailuelinkeinolle
Suomalaisen kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen matkailupalveluissa
Kestävän ja vastuullisen matkailun periaatteiden soveltaminen
Matkailun tulevaisuusajattelu ja tulevaisuudentutkimuksen peruskäsitteet
Matkailun hanketoiminta

Go back to top of page