Strategic Tourism Planning and Internationalization (5cr)
Code: AM00BK95-3007
General information
- Enrollment
- 18.08.2025 - 21.09.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
Realization has 5 reservations. Total duration of reservations is 8 h 30 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Sat 27.09.2025 time 10:30 - 12:00 (1 h 30 min) |
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007 |
Teams
|
|
Fri 03.10.2025 time 15:00 - 16:30 (1 h 30 min) |
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007 |
Teams
|
|
Sat 25.10.2025 time 11:45 - 13:15 (1 h 30 min) |
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007 |
Teams
|
|
Fri 21.11.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007 |
Teams
|
|
Fri 12.12.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Matkailun strateginen suunnittelu ja kansainvälistäminen AM00BK95-3007 |
TA12L120
TA12L120
|
Evaluation scale
0 - 5
Content scheduling
Kulttuuriosaaminen
Kansainvälinen matkailu ja sen merkitys Suomen matkailuelinkeinolle
Suomalaisen kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen matkailupalveluissa
Kestävän ja vastuullisen matkailun periaatteiden soveltaminen
Matkailun tulevaisuusajattelu ja tulevaisuudentutkimuksen peruskäsitteet
Matkailun hanketoiminta
Objective
Opiskelija osaa selittää strategiaprosessin pääpiirteet, niihin liittyvät keskeiset käsitteet sekä keskeiset strategiset toimijat matkailun suunnittelussa.
Opiskelija osaa selittää Suomen (TEM & Finpro/VisitFinland) ja alueellisten matkailustrategioiden merkityksen matkailun kotimaisessa ja kansainvälisessä kehittämisessä sekä niiden vaikutukset matkailuyritysten toiminnassa, että kehittämisessä.
Opiskelija osaa selittää ennakointiosaamisen ja proaktiivisen ajattelun sekä toiminnan tärkeyden matkailun strategisessa suunnittelussa. Opiskelija tuntee tulevaisuuden haltuunoton keskeisimmät menetelmät ja käsitteet.
Opiskelija osaa selittää hanketoiminnan merkityksen matkailun kehittämisessä.
Content
Kulttuuriosaaminen
Kansainvälinen matkailu ja sen merkitys Suomen matkailuelinkeinolle
Suomalaisen kulttuurin ja luonnon hyödyntäminen matkailupalveluissa
Kestävän ja vastuullisen matkailun periaatteiden soveltaminen
Matkailun tulevaisuusajattelu ja tulevaisuudentutkimuksen peruskäsitteet
Matkailun hanketoiminta
Location and time
Vko:t 39-50, itsenäisesti ja lähi- / Teams -opetus
Materials
Moodle -materiaali, ilmoitetaan opintojaksolla.
Teaching methods
Lähiopetus, verkossa itsenäinen opiskelu ja harjoitukset
Employer connections
Työelämälähtöiset harjoitukset ja seminaari
Exam schedules
Ei ole tenttiä.
International connections
Opetusmateriaali, seminaari ja harjoitukset
Completion alternatives
Ei ole valinnaisia suoritustapoja
Student workload
5 op, 133 h opiskelijan työtä.
Further information
Moodlessa kuvattu opintojakson eteneminen. Lähi- / Teams -opetusta. Aikataulut lukujärjestyksessä.