Pelien julkaisu ja liveops (3 op)
Toteutuksen tunnus: TT00CB16-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
18.08.2025 - 21.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Joonas Muhonen
- OPE_Tietojenkäsittely OPE_Tietojenkäsittely
- Ryhmät
-
TTK24SPTTTK24SPT
- Opintojakso
- TT00CB16
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 12 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ma 27.10.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3005 |
Teams opetus
|
Ma 03.11.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3005 |
Teams opetus
|
Ma 10.11.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3005 |
Teams opetus
|
Ma 17.11.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3005 |
Teams opetus
|
Ma 24.11.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3005 |
Teams opetus
|
Ma 01.12.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3005 |
Teams opetus
|
Ma 08.12.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3005 |
Teams opetus
|
Ma 15.12.2025 klo 14:30 - 16:00 (1 t 30 min) |
Pelien julkaisu ja liveops TT00CB16-3005 |
Teams opetus
|
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija tietää julkaisijoiden roolin pelikehityksessä, ymmärtää peliyrityksen ja julkaisijan julkisen kuvan merkityksen ja pystyy arvioimaan kriittisesti erilaisia julkaisumenetelmiä digitaalisille peleille. Kurssi on yhteydessä projektiopintoihin, jonka aikana julkaistaan peli joka viedään Live opsiin.
Sisältö
Julkaisukanavat
Yrityksen ja julkaisijan imago pelien tuottajana
Jälleenmyyjät
Live ops
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Heikko osaaminen perustuen tehtäviin ja tuntiaktiivisuuteen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä osaaminen perustuen tehtäviin ja tuntiaktiivisuuteen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen osaaminen perustuen tehtäviin ja tuntiaktiivisuuteen.
Esitietovaatimukset
Pelituotannon perusteet