Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Game Design (3 op)

Toteutuksen tunnus: KT00BP15-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.08.2025 - 21.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
27.10.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Bachelor's Degree in Business Information Technology
Opettajat
Marika Mustalahti
Ryhmät
TBIT25SP
TBIT25SP
Opintojakso
KT00BP15

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 28.10.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 04.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 11.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 18.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 25.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 02.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 09.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 16.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.

Sisältö

Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.

Siirry alkuun