Introduction to Game Design (3op)
Toteutuksen tunnus: KT00BP15-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 18.08.2025 - 21.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.10.2025 - 31.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Bachelor's Degree in Business Information Technology
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
| Aika | Aihe | Tila |
|---|---|---|
|
Ti 28.10.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3002 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
|
Ti 04.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3002 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
|
Ti 11.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3002 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
|
Ti 18.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3002 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
|
Ti 25.11.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3002 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
|
Ti 02.12.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3002 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
|
Ti 09.12.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3002 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
|
Ti 16.12.2025 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Introduction to Game Design KT00BP15-3002 |
TA11L141 pelilabra
TA11L141 pelilabra
|
Arviointiasteikko
Hylätty/Hyväksytty
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.
Sisältö
Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus
Opetusmenetelmät
Kurssilla on luentoja ja workshoppeja.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä erilaisissa työtilanteissa, itsenäisesti ja ryhmässä työskennellen osoittaen pätevyyttään alan tietopohjasta ja kykyään suorittaa kaikki vaaditut tehtävät.
Hylätty:
Opiskelija ei täytä kurssin suorittamisen edellytyksiä. Jokainen suoritettava kurssityö on toimitettava ennen määräaikaa hyväksyttävässä kunnossa. Tämä tarkoittaa, että myös huomattavasti laatustandardien alapuolelle jäävät kurssityöt voidaan katsoa hylätyiksi. Lisäksi osallistuminen ryhmätyöhön on pakollista kurssin suorittamiseksi.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.