Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Game Design (3op)

Toteutuksen tunnus: KT00BP15-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.08.2025 - 21.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.10.2025 - 31.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Bachelor's Degree in Business Information Technology
Opettajat
Marika Mustalahti
Ryhmät
TBIT25SP
TBIT25SP
Opintojakso
KT00BP15

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 28.10.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 04.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 11.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 18.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 25.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 02.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 09.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 16.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.

Sisältö

Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus

Opetusmenetelmät

Kurssilla on luentoja ja workshoppeja.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä erilaisissa työtilanteissa, itsenäisesti ja ryhmässä työskennellen osoittaen pätevyyttään alan tietopohjasta ja kykyään suorittaa kaikki vaaditut tehtävät.

Hylätty:
Opiskelija ei täytä kurssin suorittamisen edellytyksiä. Jokainen suoritettava kurssityö on toimitettava ennen määräaikaa hyväksyttävässä kunnossa. Tämä tarkoittaa, että myös huomattavasti laatustandardien alapuolelle jäävät kurssityöt voidaan katsoa hylätyiksi. Lisäksi osallistuminen ryhmätyöhön on pakollista kurssin suorittamiseksi.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.

Siirry alkuun