Siirry suoraan sisältöön

Introduction to Game Design (3 op)

Toteutuksen tunnus: KT00BP15-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.09.2025 - 26.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
27.10.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Bachelor's Degree in Business Information Technology
Opettajat
Marika Mustalahti
Ryhmät
TBIT25SP
TBIT25SP
Opintojakso
KT00BP15

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 28.10.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 04.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 11.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 18.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 25.11.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 02.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 09.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Ti 16.12.2025 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Introduction to Game Design KT00BP15-3002
TA11L141 pelilabra TA11L141 pelilabra
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.

Sisältö

Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun eri vaiheet ja osaa soveltaa niitä työtilanteissa, osaa toimia itsenäisesti ja ryhmässä sekä pystyy osoittamaan perehtyneisyytensä alan tietoperustaan ja selviää annetuissa tehtävissä asianmukaisesti.

Lisätiedot

Voidaan käyttää 10 Polkua -verkkokurssia "Pelisuunnittelun perusteet" osana kurssia

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee pelisuunnittelun teorian ja ymmärtää pelisuunnittelun perusperiaatteet. Osaa analysoida pelejä, tuottaa peli-ideoita, tuottaa pelikonseptin ja alustavan pelisuunnitelman. Hallitsee prototypoinnin ja pitchauksen perusteet.

Sisältö

Vuorovaikutus ja pelimekaniikka
Pelianalyysit
Alustava konseptikuvaus
Ominaisuuksien luokittelu
Alustava kenttä ja hahmosuunnittelu
Prototypointi
Pitchaus

Siirry alkuun