Siirry suoraan sisältöön

Peliliiketoiminnan perusteet (3 op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB36-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2024 - 26.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Johanna Niskanen
Ryhmät
TBIT24S
TBIT24S
TBIT24SProd
TBIT24SProd
TBIT24SArt
TBIT24SArt
TBIT24SProg
TBIT24SProg
Opintojakso
TT00CB36

Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 24 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 15.01.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L129 TA12L129
To 23.01.2025 klo 10:15 - 11:45
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L119 TA12L119
To 30.01.2025 klo 10:15 - 11:45
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L119 TA12L119
To 06.02.2025 klo 10:15 - 11:45
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L129 TA12L129
To 13.02.2025 klo 10:15 - 11:45
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L129 TA12L129
To 20.02.2025 klo 10:15 - 11:45
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L127 TA12L127
To 27.02.2025 klo 10:15 - 11:45
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L127 TA12L127
Ke 12.03.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L127 TA12L127
To 13.03.2025 klo 10:15 - 11:45
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L129 TA12L129
Ma 31.03.2025 klo 08:30 - 10:00
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L128 TA12L128
Ti 08.04.2025 klo 14:30 - 16:00
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L127 TA12L127
Ti 15.04.2025 klo 14:30 - 16:00
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L128 TA12L128
Ti 22.04.2025 klo 08:30 - 10:00
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L127 TA12L127
Ti 06.05.2025 klo 12:45 - 14:15
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L103 TA12L103
Ti 13.05.2025 klo 14:30 - 16:00
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L119 TA12L119
Ti 20.05.2025 klo 08:30 - 10:00
(1 t 30 min)
Peliliiketoiminnan perusteet TT00CB36-3006
TA12L128 TA12L128
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää peliliiketoiminnan ominaispiirteet ja tuntee liiketoimintamallit sekä rahoituksen ja markkinoinnin erilaiset mahdollisuudet.

Sisältö

Peliliiketoiminnan ominaisuudet
Liiketoimintamallit
Rahoitus pelialalla
Ansaintalogiikat
Pelimarkkinoinnin perusteet

Opetusmenetelmät

The course is completed by working on a project in groups of 2–4 people. Attendance is mandatory for 70% of the classes. Active participation during classes can also count towards attendance. The course grade can be raised by one full grade by successfully completing three class assignments. However, a failing grade received for the course cannot be raised.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty suoritus, jos kurssin tehtävien ja harjoitusten vastaukset osoittavat erittäin heikkoa osaamista peliliiketoiminnan osalta, tai jos opiskelija laiminlyö kurssilla annetun ohjeistuksen ja/tai tehtävät.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Assessment 0-5

Hylätty (0)

Insufficient expertise in the game business. The student does not participate in the final project or fails to meet the attendance requirements. A final project of exceptionally low quality may also result in a failing grade.

Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The student demonstrates expert knowledge of the game business and can extensively use industry-specific concepts. The student has actively participated in classes and completed the final project with excellence.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The student has a solid understanding of the game business and can use industry-specific concepts. The student has participated in classes and completed the final project well.

Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

The student has basic knowledge of the game business and understands fundamental industry concepts. The student has participated in classes and completed the final project satisfactorily.

Siirry alkuun