Professional Communication (4 cr)
Code: AM00CN45-3001
General information
- Enrollment
-
30.12.2024 - 26.01.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2025 - 31.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 24.01.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001 |
TA12L101
TA12L101
|
Fri 21.02.2025 time 14:00 - 15:30 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001 |
Teams
|
Sat 22.02.2025 time 14:00 - 15:30 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001 |
Teams
|
Sat 29.03.2025 time 12:15 - 15:30 (3 h 15 min) |
Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001 |
TA12L101
TA12L101
|
Sat 26.04.2025 time 08:30 - 11:00 (2 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001 |
Teams
|
Sat 26.04.2025 time 13:30 - 15:00 (1 h 30 min) |
Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001 |
Teams
|
Fri 23.05.2025 time 14:45 - 17:00 (2 h 15 min) |
Asiantuntijaviestintä AM00CN45-3001 |
TA12L101
TA12L101
|
Objective
The student masters various communication situations in studying and working life and develops oral and written communication skills as part of his/her professional competence.
Content
Basics of communication and responsible communication
Documentation and use of sources
Review of language and text management
Planning, delivering and analysing a speech presentation
Interaction skills in a group
Meeting and negotiation skills
Meeting documents
Location and time
Opintojakson opetus järjestetään lähiopetuksena lukukaudella, lukujärjestyksen mukaisesti.
Materials
Will be announced at the beginning of the course.
Teaching methods
Opintojakso sisältää luentoja ja harjoituksia, ryhmätöitä sekä itsenäistä työskentelyä. Niiden avulla harjoittelet opintojakson keskeisten sisältöjen hallintaa ja ymmärtämistä. Opetus on pääosin lähiopetusta, tuntiaktiivisuutta seurataan.
Opintojakson läpäisy edellyttää tehtävien ja harjoitusten hyväksyttyä suoritusta.
Employer connections
Opintojaksolla voidaan tehdä yritysvierailuja tai oppitunneilla voi käydä työelämän edustajia.
Exam schedules
Opintojaksolla ei varsinaista yhtä tenttiä, vaan osasuorituksina muun muassa puhe-esitys ja esseen kirjoittaminen sekä lähdeviitetentti.
Completion alternatives
Opintojakson voi hyväksilukea aikaisemmilla ammattikorkeakoulutasoisilla opinnoilla.
Student workload
Opintojakso vaatii noin 108 tuntia opiskelijan työtä. Luentojen osuus on noin 50 tuntia. Loput noin 58 h tuntia työtä on itsenäistä opiskelua tai ryhmätyötä sekä tehtävien valmistelua. Nämä määrät ovat suuntaa antavia ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.
Content scheduling
Opintojakso koostuu kontaktiopetuksena (lähi-/etätoteutus) toteutettavista luennoista, jotka ovat koko ryhmälle yhteiset. Lisäksi opintojakso sisältää käytännön harjoituksia, joissa opiskelijat ovat jaettuna ryhmiin. Ryhmäjako kerrotaan Repussa opintojakson alkaessa. Harjoituksiin osallistuminen on pakollista ja ne toteutetaan lähiopetuksena. Ohjatuissa harjoituksissa läsnäolo on 100 % ja mahdolliset poissaolot korvataan erikseen sovittavilla tehtävillä.
Further information
Opintojakson voi hyväksilukea aikaisemmilla ammattikorkeakoulutasoisilla opinnoilla, joista on kulunut alle 10 vuotta.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Student communicates in a variety of ways, both orally and in writing. The student writes excellent factual texts and is fluent in the use of references. The student is able to evaluate realistically his/her own communication and is interested in improving it. The student can work constructively in group communication situations.
Assessment criteria, good (3)
The student copes well both orally and in writing with interaction situations in his/her field. The student writes good factual text and knows how to use references. The student evaluates his/her own communication and identifies areas for improvement. The student actively participates in group communication situations.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The student communicates mainly in an understandable way, both orally and in writing. The student writes satisfactory factual texts and tries to use sources to support his/her thinking. The student tries to evaluate his/her own interpersonal skills and participates in group situations.
Assessment methods and criteria
Arviointimenetelmät ovat opintojakson kirjalliset tuotokset (esseet, raportti- ja muut tehtävät), videot, vertaisarviointi, Repun erilaiset tehtävät. Lisäksi puhe-esitys toteutetaan joko livenä tai videona (tarkemmin opintojaksolla).
Opintojakson kokonaisarvioinnin kannalta tärkeimmät tehtävät liittyvät kirjoitus- ja puheviestintään sekä kokousharjoituksiin.
Opettaja voi käyttää opintojaksolla joidenkin tehtävien tarkistamisessa apunaan tekoälyä.
Assessment criteria, fail (0)
Opiskelija ei osallistu tunneille tai on passiivinen. Opiskelija tekee jättää tehtävät tekemättä tai saa kaikista hylätyn arvosanan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. Opiskelija kirjoittaa kiitettävää asiatekstiä ja osaa lähdeviittausten sujuvan käytön. Opiskelija kykenee arvioimaan realistisesti omaa viestintäänsä ja on kiinnostunut kehittämään sitä. Opiskelija toimii rakentavasti ryhmäviestintätilanteissa.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija selviää hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vuorovaikutustilanteista. Opiskelija kirjoittaa hyvää asiatekstiä ja osaa lähdeviittausten käytön. Opiskelija arvioi omaa viestintäänsä ja tunnistaa siitä kehittämiskohteet. Opiskelija osallistuu aktiivisesti ryhmäviestintätilanteissa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Opiskelija kirjoittaa tyydyttävää asiatekstiä ja pyrkii käyttämään lähteitä oman ajattelunsa tukena. Opiskelija pyrkii arvioimaan omaa vuorovaikutusosaamistaan ja osallistuu ryhmätilanteessa.