Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämistoiminta (5 op)

Toteutuksen tunnus: AM00BL01-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailun koulutus
Opettajat
Ari Teirilä
Aki Kortelainen
Ryhmät
AMM24K
AMM24K
Opintojakso
AM00BL01

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 15 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Pe 29.08.2025 klo 13:15 - 14:45
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
TA12L125 TA12L125
Pe 29.08.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
TA12L125 TA12L125
Pe 26.09.2025 klo 14:30 - 16:00
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
Teams
La 27.09.2025 klo 10:45 - 12:15
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
Teams
Pe 24.10.2025 klo 09:00 - 10:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
Teams
La 25.10.2025 klo 09:45 - 11:15
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
Teams
Pe 21.11.2025 klo 11:00 - 12:30
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
Teams
La 22.11.2025 klo 09:45 - 11:15
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
Teams
To 11.12.2025 klo 11:15 - 12:45
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
TA12L125 TA12L125
Pe 12.12.2025 klo 12:30 - 14:00
(1 t 30 min)
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006
TA12L125 TA12L125
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Opiskelijalla on asiantuntijaksi oppimisen perusvalmiudet erilaisten tutkimus- ja kehittämishankkeiden tekemiseksi ja hän ymmärtää niiden merkityksen ammatillisen osaamisen kehittymisessä. Lisäksi opiskelija osaa arvioida tutkimus- ja kehittämistyön avulla tuotettua tietoa kriittisesti.

Sisältö

Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat
Laadullinen tutkimusprosessi
Määrällinen tutkimusprosessi
Tuotteistamisprosessi
Tutkimusaineiston analyysi ja tulkinta

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää asiantuntevasti ja monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti valmiita tutkimuksia.
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja tutkimus- ja kehittämisprosesseissa.
Opiskelija osaa analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti ja aloitteellisesti.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa soveltaa kriittisesti eettisiä periaatteita toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata tutkimus- ja kehittämistoiminnan eri prosessit ja perustella niihin liittyvät ratkaisut.
Opiskelija osaa analysoida valmiin tutkimuksen.

Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja tutkimus- ja kehittämistyöhön hankkimansa tiedon perusteella.
Opiskelija osaa osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa perustella toimintansa eettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa käyttää asianmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata pääpiirteissään tutkimus- ja kehittämistoiminnan yleisprosessin.
Opiskelija osaa tehdä yhteenvedon valmiista tutkimuksesta.
Opiskelija osaa suunnitella tarkoituksenmukaisesti tutkimusprosessiin liittyvän/liittyvien menetelmien toteutuksen, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa ohjattuna käyttää asianmukaisesti tutkimus- ja kehittämismenetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa vastuun omasta toiminnastaan sekä ottaa muut ryhmän jäsenet huomioon.

Osaamistavoitteet

Opiskelijalla on asiantuntijaksi oppimisen perusvalmiudet erilaisten tutkimus- ja kehittämishankkeiden tekemiseksi ja hän ymmärtää niiden merkityksen ammatillisen osaamisen kehittymisessä. Lisäksi opiskelija osaa arvioida tutkimus- ja kehittämistyön avulla tuotettua tietoa kriittisesti.

Sisältö

Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat
Laadullinen tutkimusprosessi
Määrällinen tutkimusprosessi
Tuotteistamisprosessi
Tutkimusaineiston analyysi ja tulkinta

Siirry alkuun