Research and Development (5 cr)
Code: AM00BL01-3006
General information
- Enrollment
-
02.12.2025 - 31.12.2025
Registration for introductions has not started yet.
- Timing
-
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
Realization has 10 reservations. Total duration of reservations is 15 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 29.08.2025 time 13:15 - 14:45 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
TA12L125
TA12L125
|
Fri 29.08.2025 time 15:00 - 16:30 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
TA12L125
TA12L125
|
Fri 26.09.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
Teams
|
Sat 27.09.2025 time 10:45 - 12:15 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
Teams
|
Fri 24.10.2025 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
Teams
|
Sat 25.10.2025 time 09:45 - 11:15 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
Teams
|
Fri 21.11.2025 time 11:00 - 12:30 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
Teams
|
Sat 22.11.2025 time 09:45 - 11:15 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
Teams
|
Thu 11.12.2025 time 11:15 - 12:45 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
TA12L125
TA12L125
|
Fri 12.12.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
Tutkimus- ja kehittämistoiminta AM00BL01-3006 |
TA12L125
TA12L125
|
Objective
Opiskelijalla on asiantuntijaksi oppimisen perusvalmiudet erilaisten tutkimus- ja kehittämishankkeiden tekemiseksi ja hän ymmärtää niiden merkityksen ammatillisen osaamisen kehittymisessä. Lisäksi opiskelija osaa arvioida tutkimus- ja kehittämistyön avulla tuotettua tietoa kriittisesti.
Content
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat
Laadullinen tutkimusprosessi
Määrällinen tutkimusprosessi
Tuotteistamisprosessi
Tutkimusaineiston analyysi ja tulkinta
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija käyttää asiantuntevasti ja monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kriittisesti valmiita tutkimuksia.
Opiskelija osaa analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja tutkimus- ja kehittämisprosesseissa.
Opiskelija osaa analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti, vastuullisesti ja aloitteellisesti.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Opiskelija osaa soveltaa kriittisesti eettisiä periaatteita toiminnassaan.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa käyttää johdonmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata tutkimus- ja kehittämistoiminnan eri prosessit ja perustella niihin liittyvät ratkaisut.
Opiskelija osaa analysoida valmiin tutkimuksen.
Opiskelija osaa valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja tutkimus- ja kehittämistyöhön hankkimansa tiedon perusteella.
Opiskelija osaa osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan.
Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa perustella toimintansa eettisten periaatteiden mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa käyttää asianmukaisesti keskeisiä tutkimus- ja kehittämistoiminnan käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata pääpiirteissään tutkimus- ja kehittämistoiminnan yleisprosessin.
Opiskelija osaa tehdä yhteenvedon valmiista tutkimuksesta.
Opiskelija osaa suunnitella tarkoituksenmukaisesti tutkimusprosessiin liittyvän/liittyvien menetelmien toteutuksen, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa.
Opiskelija osaa ohjattuna käyttää asianmukaisesti tutkimus- ja kehittämismenetelmiä.
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa vastuun omasta toiminnastaan sekä ottaa muut ryhmän jäsenet huomioon.
Objective
Opiskelijalla on asiantuntijaksi oppimisen perusvalmiudet erilaisten tutkimus- ja kehittämishankkeiden tekemiseksi ja hän ymmärtää niiden merkityksen ammatillisen osaamisen kehittymisessä. Lisäksi opiskelija osaa arvioida tutkimus- ja kehittämistyön avulla tuotettua tietoa kriittisesti.
Content
Tutkimus- ja kehittämistoiminnan lähtökohdat
Laadullinen tutkimusprosessi
Määrällinen tutkimusprosessi
Tuotteistamisprosessi
Tutkimusaineiston analyysi ja tulkinta