Skip to main content

Accommodation and Conference Services (5 cr)

Code: AM00CS85-3001

General information


Enrollment
02.12.2025 - 31.12.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.01.2026 - 31.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Tourism
Teachers
Katja-Mari Kärkkäinen
Groups
AMM25K
AMM25K
Course
AM00CS85
No reservations found for realization AM00CS85-3001!

Objective

The student can describe accommodation, meeting and congress activities in Finland and abroad. He/she understands the hospitality, meetings and congress business from the perspective of responsible, sustainable development and profitable business. The student understands the internal and external environment of the hospitality, meetings and congress industry. They will be able to interpret key indicators and statistics related to the hospitality industry. The student will be able to perform the main tasks of a hospitality business.

Content

- Key concepts and definitions for accommodation, meetings and congresses
- The environment in which accommodation, meetings and congresses operate
- Responsibility in the field of accommodation, meetings and congresses
- Business concept, indicators and statistics for the accommodation sector
- Key tasks, legislation and safety in the accommodation sector

Location and time

Kajaani. Kevät 2026.

Materials

Rautiainen, M. & Siiskonen, M. (2021). Majoitustoiminta ja palveluosaaminen.

Teaching methods

Monimuoto-opiskelu: Lähi- ja etäopetus lukujärjestyksen mukaisesti.
Opiskelijan itsenäinen työskentely / tehtäväharjoitteet.

Employer connections

Hotellivierailu.

Exam schedules

Ilmoitetaan kurssin alkaessa.

Completion alternatives

Valinnaisia suoritustapoja ei ole tarjolla.

Student workload

Kurssin laajuus 5 op.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment methods and criteria

Arviointiin sisältyy opiskelijan jatkuva näyttö, osallistuminen opetukseen, tehtäväharjoitteiden hyväksytyt suoritukset, tentti tai kurssikohtainen laajempi oppimistehtävä.

Arviointiasteikko 0-5 (0= Hylätty - 5 Kiitettävä).

Assessment criteria, fail (0)

Opiskelija ei tavoita tyydyttävän arvosanan minimikriteerejä. Opiskelija lyö laimin annetut kurssisuoritteet ja annetut tehtävät.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija tuntee ja osaa kuvata majoitus-ja kokouspalvelujen tehtävät ja asiasisällöt, sekä ymmärtää niiden merkittävyyden asiakkaalle, sekä liiketoiminnan kannattavuuden edistämiseksi. Opiskelija osaa soveltaa tietoa toimintaympäristön edellyttämällä tavalla ja osaa tuottaa asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia.

Opiskelija ymmärtää majoitus- ja kokouspalvelujen merkityksen matkailualalla, sekä ymmärtää laadukkaan palvelun tuottamisen merkityksen osa majoitusliikkeen toimintaa.
Opiskelija osaa soveltaa omaksumaansa tietoa asiakaslähtöisesti ja asiakastyytyväisyyttä edistäen majoitus- ja kokouspalvelujen parissa.
Opiskelija osaa suunnitella kokouspalveluja sekä hän osaa palvelusuunnitteluprosessin laadukkaasti.

Opiskelija tuntee majoitustoiminnan tarjonnan eri muodot sekä majoitusliikkeen toimintaympäristön, osaten suunnitella kokouspalveluihin liittyvät toimenpiteet.

Opiskelija toimii ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamista kehittäen sekä hallitsee kokouspalvelujen palvelutarjonnan perusteet.

Kirjalliset tuotokset ovat sujuvaa asiakieltä ja teknisesti hyviä, huomioiden lähdeviittaukset - ja lähdeluettelot sianmukaisesti. Opiskelija toimii itsenäisesti ja tietoa soveltaen annettujen toimintaohjeiden mukaisesti.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tuntee ja osaa kuvata majoitus-ja kokouspalvelujen tehtävät ja asiasisällöt, sekä ymmärtää niiden merkittävyyden asiakkaalle, sekä liiketoiminnan kannattavuuden edistämiseksi.

Opiskelija ymmärtää majoitus- ja kokouspalvelujen merkityksen matkailualalla, sekä ymmärtää laadukkaan palvelun tuottamisen merkityksen osa majoitusliikkeen toimintaa. Opiskelija tunnistaa ja osaa nimetä asiakkaalle tarpeellisia ja asiakastyytyväisyyttä edistäviä tekijöitä majoitus- ja kokouspalvelujen toimintaympäristössä. Opiskelija osaa suunnitella kokouspalveluja asiakkaan tarpeet hahmottaen.

Opiskelija osaa selittää majoitustoiminnan tarjonnan eri muodot sekä kuvata majoitusliikkeen toimintaympäristön ja tuntee kokouspalveluihin liittyvät toimenpiteet.

Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi sekä osaa kokouspalvelujen palvelutarjonnan perusteet.

Kirjalliset tuotokset ovat sujuvaa kieltä ja teknisesti hyviä/ melko hyviä, tai sisältävät pieniä puutteita. Opiskelija toimii itsenäisesti annettujen toimintaohjeiden mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija osaa kuvata majoitus-ja kokouspalvelujen keskeisimmät tehtävät ja asiasisällöt. Opiskelija ymmärtää majoitus- ja kokouspalvelujen merkityksen matkailualalla, sekä ymmärtää laadukkaan palvelun tuottamisen merkityksen osa majoitusliikkeen toimintaa.

Opiskelija osaa selittää majoitustoiminnan tarjonnan eri muodot sekä kuvata majoitusliikkeen toimintaympäristön ja tuntee kokousasiakkaan keskeisimmät tarpeet.

Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi sekä osaa kokouspalvelujen palvelutarjonnan perusteet.

Kirjallisissa tuotoksissa voi olla puutteita, mutta osaa tuottaa tarvittavaa tekstiä asiakontekstissa. Lähdeviittauksissa - ja luetteloissa esiintyy puutteita.

Go back to top of page