Siirry suoraan sisältöön

Matkailumarkkinoinnin erityispiirteet (2 op)

Toteutuksen tunnus: AM00CS95-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2026 - 31.07.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2026 - 31.12.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailun koulutus
Opettajat
Arto Heikkinen
Ryhmät
AMM25K
AMM25K
Opintojakso
AM00CS95
Toteutukselle AM00CS95-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin matkailun toimintaympäristöön vaikuttavat tekijät sekä tuntee markkinoinnin kilpailukeinot yleisellä tasolla.

Sisältö

- Palveluiden markkinoinnin eritysipiirteet
- Kohderyhmätietoisuus
- Sesonkivaihtelu
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Kilpailu- ja erottumiskyky
- Matkailutuote ja yhteismarkkinointi
- Kulttuuristen piirteiden ymmärtäminen

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää matkailumarkkinoinnin keskeisiä käsitteitä ja ammattitermejä sujuvasti ja kokonaisvaltaisesti sekä analysoi ja vertaa monipuolisesti eri kohderyhmästrategioiden ja sesonkivaihtelun vaikutuksia markkinointiin. Hän osoittaa perustellusti hallitsevansa matkailumarkkinoinnin kilpailu- ja erottumiskeinot sekä yhteismarkkinoinnin mahdollisuudet. Lisäksi opiskelija osoittaa kriittistä itsearviointia pohtimalla omia valintojaan syvällisesti, ehdottaa parannuksia ja reflektoi ammattikäytäntöjään. Tiimityöskentelyssä hän toimii aktiivisesti asiakaslähtöisesti ja tavoiteorientoituneesti, edistäen ryhmän toimintaa eettisesti vastuullisella otteella.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin peruskäsitteitä ja kuvailee perustellusti matkailumarkkinoinnin keskeisiä käsitteitä, kuten yhteismarkkinointia, sesonkivaihtelua ja kohderyhmäajattelua. Hän toteuttaa opintojakson suoritteet annettujen tavoitteiden ja resurssien puitteissa ja selittää ratkaisunsa soveltuvien mallien ja menetelmien avulla. Opiskelija arvioi omia valintojaan reflektoiden ja toimii itsenäisesti sekä vastuullisesti, osoittaen asiakaslähtöisyyttä ja osallistumista tiimityöhön.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää markkinoinnin perustermejä oikeassa yhteydessä ja kuvailee matkailumarkkinoinnin erityispiirteitä, yhteismarkkinointia, sesonkivaihtelua ja kohderyhmäajattelua. Hän toteuttaa annetut tehtävät annetun ohjeistuksen mukaisesti. Ryhmän jäsenenä opiskelija osallistuu tiimityöhön, huomioi muut jäsenet toiminnassaan ja toimii vastuullisesti.

Osaamistavoitteet

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin matkailun toimintaympäristöön vaikuttavat tekijät sekä tuntee markkinoinnin kilpailukeinot yleisellä tasolla.

Toteutustavat

Opetus on lähi- ja etäopetusta sekä itsenäistä opiskelua.

Suoritustavat

Opintojakso edellyttää 54 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien kurssitehtävien tekemistä sekä läsnäoloa ja osallistumista oppitunneille. Tarkempi opintojakson kuvaus esitellään opintojakson toteutussuunnitelmassa.

Sisältö

- Palveluiden markkinoinnin eritysipiirteet
- Kohderyhmätietoisuus
- Sesonkivaihtelu
- Markkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus
- Kilpailu- ja erottumiskyky
- Matkailutuote ja yhteismarkkinointi
- Kulttuuristen piirteiden ymmärtäminen

Siirry alkuun