Skip to main content

Matematiikka (3 cr)

Code: AV00CI01-3002

General information


Enrollment

01.01.2025 - 30.11.2025

Timing

01.01.2025 - 31.12.2025

Number of ECTS credits allocated

3 op

Virtual portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Teknologia

Teaching languages

  • Finnish

Seats

0 - 50

Degree programmes

  • Bachelor’s Degree in Mechanical Engineering

Teachers

  • Kari Mikkola

Scheduling groups

  • KAMK Avoin AMK 1 (Size: 50. Open UAS: 50.)

Groups

  • AAMK
    Avoin AMK

Small groups

  • KAMK Open UAS 1

Objective

To partly review and add to high school and vocational college mathematics, with the adoption of disciplined and determined working methods and to develop interaction skills.

Content

Number sets and calculations
Expressions and functions
Equations and systems of equations
Exponential function and logarithms

Location and time

Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti Reppu-ympäristössä.

Materials

Materiaali on kurssipohjalla.
Oppikirjasuositus:
Insinöörin matematiikka, Tuomenlehto, Holmlund, Huuskonen, Makkonen, Surakka, Edita

Teaching methods

Opintojakso koostuu luentotallenteista, joihin liittyy itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä Repussa.

Student workload

Opintojakso vaatii noin 80 tuntia opiskelijan työtä.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija hallitsee sanallisten tehtävien kuvaamisen matematiikan kielellä ja osaa tulkita saamiensa tuloksien merkitystä ammattiaineissa esiintyviin probleemoihin

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija osaa ratkaista toisen asteen yhtälön ja esittää kuvaajia graafisesti. Opiskelija hallitsee yhtälöparien ja yhtälöryhmien ratkaisemisen. Opiskelija hallitsee eksponentti- ja logaritmilaskentaa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija hallitsee lausekkeiden tavanomaiset lavennukset ja sievennykset. Opiskelija osaa potenssi- ja juurilausekkeiden muokkaamisen ja osaa ratkaista ensimmäisen asteen yhtälöitä

Assessment methods and criteria

Kirjallinen tentti.

Assessment criteria, excellent (5)

The students are able to describe verbal problems using mathematical language and are able to interpret the significance of the results to assignments that arise during their professional studies.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

The students are able to carry out second degree equations and present them as diagrams. They are proficient in doing equation pairs and systems of equations. They are proficient in exponential, logarithm and complex number calculations.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students are proficient in expanding and simplifying the most common mathematical expressions. They able to form power and radical expressions and can do first degree equations.