Matematiikka (3 cr)
Code: AV00CI01-3002
General information
Enrollment
01.01.2025 - 30.11.2025
Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Number of ECTS credits allocated
3 op
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Teknologia
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Mechanical Engineering
Teachers
- Kari Mikkola
Scheduling groups
- KAMK Avoin AMK 1 (Size: 50. Open UAS: 50.)
Groups
-
AAMKAvoin AMK
Small groups
- KAMK Open UAS 1
Objective
To partly review and add to high school and vocational college mathematics, with the adoption of disciplined and determined working methods and to develop interaction skills.
Content
Number sets and calculations
Expressions and functions
Equations and systems of equations
Exponential function and logarithms
Location and time
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti Reppu-ympäristössä.
Materials
Materiaali on kurssipohjalla.
Oppikirjasuositus:
Insinöörin matematiikka, Tuomenlehto, Holmlund, Huuskonen, Makkonen, Surakka, Edita
Teaching methods
Opintojakso koostuu luentotallenteista, joihin liittyy itsenäisesti suoritettavia oppimistehtäviä Repussa.
Student workload
Opintojakso vaatii noin 80 tuntia opiskelijan työtä.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija hallitsee sanallisten tehtävien kuvaamisen matematiikan kielellä ja osaa tulkita saamiensa tuloksien merkitystä ammattiaineissa esiintyviin probleemoihin
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija osaa ratkaista toisen asteen yhtälön ja esittää kuvaajia graafisesti. Opiskelija hallitsee yhtälöparien ja yhtälöryhmien ratkaisemisen. Opiskelija hallitsee eksponentti- ja logaritmilaskentaa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija hallitsee lausekkeiden tavanomaiset lavennukset ja sievennykset. Opiskelija osaa potenssi- ja juurilausekkeiden muokkaamisen ja osaa ratkaista ensimmäisen asteen yhtälöitä
Assessment methods and criteria
Kirjallinen tentti.
Assessment criteria, excellent (5)
The students are able to describe verbal problems using mathematical language and are able to interpret the significance of the results to assignments that arise during their professional studies.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
The students are able to carry out second degree equations and present them as diagrams. They are proficient in doing equation pairs and systems of equations. They are proficient in exponential, logarithm and complex number calculations.
Assessment criteria, satisfactory (1)
The students are proficient in expanding and simplifying the most common mathematical expressions. They able to form power and radical expressions and can do first degree equations.