Skip to main content

Work Welfare (5 cr)

Code: AV00CH92-3003

General information


Enrollment
01.01.2025 - 31.10.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Sote
Teaching languages
Finnish
Teachers
Kirsi Huotari
Kaisa Loikkanen
Scheduling groups
KAMK Avoin AMK 1 (Size: 10 . Open UAS : 10.)
Small groups
KAMK Open UAS 1
Course
AV00CH92
No reservations found for realization AV00CH92-3003!

Objective

Opiskelija tunnistaa työhyvinvoinnin keskeiset periaatteet.
Opiskelija tunnistaa turvalliseen työympäristöön liittyviä tekijöitä ja osaa soveltaa tietämystään työelämäyhteyksissä
Opiskelija osaa kehittää/parantaa omaa hyvinvointiaan opintojensa aikana.

Content

Työhyvinvoinnin teoria
Työhyvinvoinnin edistäminen
Turvallinen työympäristö

Location and time

Opintojakso on suoritettava kolmen kuukauden aikana opintojakson aloittamispäivästä. Voit itse aikatauluttaa opiskelusi ko. ajanjaksolle. Huolehdithan ajankäyttösi niin, että ehdit suorittaa kaikki osiot.

Materials

Oppimateriaali löytyy Repusta opintojakson yhteydestä.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan Reppu-alustalla itsenäisesti ohjeiden mukaisesti.

Student workload

Opintojakso vaatii noin 135 tuntia opiskelijan työtä itsenäisesti opiskellen. Määrä on suuntaa antava ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.

Content scheduling

Opintojakson laajuus on 5 op (135h) ja se jakaantuu seuraaviin osioihin:
Työhyvinvointiin liittyvä teoria (1 op) sekä työhyvinvoinnin edistäminen workshop -tehtävien avulla (1 op).
Turvallinen työympäristö (2 op)
Oman osaamistavoitteen mukainen työhyvinvointiin liittyvän tiedon syventäminen (1 op)

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.

Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa
toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassaan.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.

Assessment criteria, good (3)

käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Assessment methods and criteria

Työhyvinvointiin liittyvä teoria (1 op) sekä työhyvinvoinnin edistäminen workshop -tehtävien avulla (1 op). Osioiden 1-7 workshop-tehtävien (liittyy oman ja työyhteisön työhyvinvoinnin arviointiin ja kehittämiseen) arviointi: 1-5 / hylätty.
Turvallinen työympäristö (ergonomian oppimistesti ja tietoisku työyhteisölle) (2 op) (arviointi: 1-5 / hylätty)
Oman osaamistavoitteen mukainen työhyvinvointiin liittyvän tiedon syventäminen (tiedon hankinta ja soveltaminen) (1 op) (arviointi: 1-5 / hylätty)

Assessment criteria, fail (0)

Opiskelijan suoritukset eivät täytä minimivaatimuksia (arvosana 1)

Assessment criteria, excellent (5)

Tiedot:
• käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.

Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa
toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassaan.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tiedot:
• käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tiedot:
• käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Objective

Opiskelija tunnistaa työhyvinvoinnin keskeiset periaatteet.
Opiskelija tunnistaa turvalliseen työympäristöön liittyviä tekijöitä ja osaa soveltaa tietämystään työelämäyhteyksissä
Opiskelija osaa kehittää/parantaa omaa hyvinvointiaan opintojensa aikana.

Accomplishment methods

Verkossa itsenäisesti tehtävä opintojakso, johon kuuluu:
Verkkoluennot
Itsenäisesti opiskeltavat materiaalit
Verkkotehtävät ja oppimistesti

Content

Työhyvinvoinnin teoria
Työhyvinvoinnin edistäminen
Turvallinen työympäristö

Go back to top of page