Siirry suoraan sisältöön

Tunnetaidot (3 op)

Toteutuksen tunnus: ED00CH15-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Sosionomikoulutus

Ryhmät

  • AAMK
    Avoin AMK
  • AVOINAMK2025
    AVOINAMK2025

Tavoitteet

Opintojakson päätavoite:

Oman osaamisen kehittäminen lasten ja perheiden tunnetaitojen tukemisessa sekä soveltaminen käytännön työssä:
1) Tunnetaidot / Tunneäly (1op)
2) Tunnesäätelytaidot ja temperamentti (1 op)
3) Vuorovaikutus- ja itsensäilmaisutaidot (1 op)
4) Tunnetaito menetelmät (2 op)

Alatavoitteet: Jakson päätteeksi opiskelija

- saa tietoa ja ymmärrystä tunteista ja tunnetaitojen oppimisesta.
- osaa tunnistaa lapsen ja aikuisen tunteita ja tarpeita.
- ymmärtää omien ja asiakkaan tunteiden merkityksen asiakastyössä.
- saa konkreettisia menetelmiä lapsen, nuoren ja aikuisen tunnesäätelyn ja tunnetaitojen vahvistamiseen.

Aika ja paikka

Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omien aikataulujen mukaan Edukamu-oppimisympäristössä

Opetusmenetelmät

Verkko-oppimisympäristössä tapahtuva itsenäinen opiskelu (esitietokysely, tehtävät) ja
verkkokeskusteluihin osallistuminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on 3 opintopisteen laajuinen. 3 opintopistettä vastaa n. 81 opiskelijan työtuntia

Lisätietoja opiskelijoille

Tämä opintojakso on kehitetty osana JOKSA - Jatkuvan oppimisen kehittäminen sosiaalialalla -hanketta (S22379). Euroopan unionin sosiaalirahasto (ESR) on rahoittanut hanketta.

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty

Esitietovaatimukset

Tämän opintojakson voi suorittaa ilman erityisiä lähtötasovaatimuksia. Tämä opintojakso on suunniteltu sosiaalialan tai varhaiskasvatuksessa työskentelevälle. Oppijalla olisi kuitenkin hyvä olla alan aiempia opintoja sekä kokemusta työelämästä. Opintojakso sopii erinomaisesti täydennyskoulutukseksi työssäoleville ja opiskelijoille.

Lisätiedot

Tämä opintojakso on kehitetty osana JOKSA - Jatkuvan oppimisen kehittäminen sosiaalialalla -hanketta (S22379). Euroopan unionin sosiaalirahasto (ESR) on rahoittanut hanketta.