Skip to main content

Strategic Planning (3 cr)

Code: KILA033-3013

General information


Enrollment
01.01.2025 - 30.11.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Teaching languages
Finnish
Teachers
Hannele Siipola
Course
KILA033
No reservations found for realization KILA033-3013!

Objective

Students will understand strategic management thinking and be able to use strategic planning methods to develop business or organizations.

Content

The concept of strategic thinking and leadership
Strategic leadership as a process
Implementation of strategies

Location and time

Jatkuvasuoritteinen verkkototeutus oppimisympäristö Reppu-moodlessa. Voit suorittaa opintojakson omaan tahtiin ja voit aloittaa sen suorittamisen milloin haluat.

Materials

The learning materials are available on Reppu.

Teaching methods

Itsenäinen verkko-opiskelu.
Opintojakso suoritetaan hyväksyttävästi suoritetulla oppimistehtävällä sekä tentillä.

Employer connections

Opintojakson oppimistehtävä on suunniteltu tehtäväksi työnantajaorganisaatiosta, mutta mikäli et työskentele tällä hetkellä, voit tarkastella mitä tahansa yritystä/organisaatiota, josta saat tietoa. Lisätietoja vaihtoehtoisista toteutustavoista työntantajan puuttuessa saat opintojakson opettajilta.

Exam schedules

Tentti on jatkuvasuoritteinen.

Completion alternatives

Ei muita valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Opintojakson laajuus on 3op a´27 tuntia. Mikä vastaa noin 81 tuntia opiskeluaikaa.

Content scheduling

Opintojakso suoritetaan hyväksyttävästi suoritetulla oppimistehtävällä sekä tentillä.

Further information

Opintojakson arviointi tapahtuu kerran kuukaudessa. Kun palautat arvioitavan suorituksen viimeistään kuukauden loppuun mennessä, arviointi tapahtuu seuraavan kuukauden aikana. Mikäli siis palautat tehtävän tammikuussa, saat siitä helmikuun aikana palautteen ja arvioinnin.

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The students are able to describe the content and elements of strategic planning concepts extensively and with expertise.
They are able to compare to a wide extent the methods and elements of strategic planning in an example company and to reflect upon what they have learnt.

Assessment criteria, good (3)

The students are able to use and exploit the concepts of strategic planning systematically and they are able to perceive the contents of strategic planning in an organized and logical way. They are able to use and apply the main concepts and elements in work concerning an example company.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The students are able to describe the basic concepts of a topic area and their contents. Their perception of the topic as a whole and the use of concepts is flawed. The students are able to use to a certain extent, the concepts needed to complete assignments and the use of concepts in applied assignments succeeds to some extent.

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan 5 - hylätty.
Suorittaminen edellyttää oppimistehtävän ja tentin hyväksyttävää suorittamista.
Oppimistehtävä arvioidaan hyväksytty- hylätty.
Tentti arvioidaan pisteillä.
Kokonaispistemäärä määrittää opintojakson arvosanan. .

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa kuvailla strategisen suunnittelun käsitteiden ja elementtien sisältöjä monipuolisesti ja asiantuntevasti.
Opiskelija kykenee vertaamaan laaja-alaisesti strategisen suunnittelun menetelmiä ja elementtejä esimerkkiyritykseen sekä reflektoimaan oppimaansa.

Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelijan strategisen suunnittelun käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja kokonaisuuksien jäsentäminen on loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa keskeisiä pääkäsitteitä ja –elementtejä esimerkkiyritykseen

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija kykenee pääpiirteissään kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja niiden sisällöt. Aihealueen kokonaisuuden hahmottaminen ja käsitteiden käyttö on puutteellista.
Opiskelija hyödyntää tehtävänratkaisussa tarvittavia käsitteitä jossain määrin, käsitteiden käyttö sovellustehtävissä onnistuu joiltain osin.

Go back to top of page