Siirry suoraan sisältöön

Game Design I (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTVP011-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.08.2025 - 22.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 26.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 50
Opettajat
Joonas Muhonen
Opintojakso
KTVP011

Toteutuksella on 16 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 32 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ma 25.08.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ti 26.08.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ma 01.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ti 02.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ma 08.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ti 09.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ma 15.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ti 16.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ma 22.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ti 23.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ma 29.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ti 30.09.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ma 06.10.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ti 07.10.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ma 20.10.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Ti 21.10.2025 klo 16:00 - 18:00
(2 t 0 min)
Game Design I KTVP011-3014
Teams opetus
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen

Sisältö

Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

The students understand the game concept and can make an appropriate and functional game design document, participation 80%, Pass / Fail

Esitietovaatimukset

- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet

Osaamistavoitteet

- Opiskelija oppii soveltamaan pelimekaniikkoja projekteissa
- Opiskelija oppii analysoimaan pelien mekaniikkoja
- Opiskelija oppii käyttöliittymän suunnittelua
- Opiskelija oppii suunnittelemaan lisenssi ja/tai asiakastuotteita
- Opiskelija saa jatko-opetusta dokumentaatioiden kirjoittamiseen

Sisältö

Opiskelijat perehtyvät tarkemmin pelimekaniikkaan liittyviin ongelmiin ja haasteisiin. Oppisisältö rakennetaan oppilaiden omia peliprojekteja tukevaksi. Käytännön sisältö muodostuu näiden pelien kautta.

Esitietovaatimukset

- Pelisuunnittelun perusteet
- Pelituotannon perusteet

Siirry alkuun