Basics of Social Marketing (5 cr)
Code: AV00CU57-3003
General information
Enrollment
01.08.2024 - 30.12.2024
Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
- Bachelor Degree Programme in Social Services
Teachers
- Matti Heikkinen
Scheduling groups
- KAMK Avoin AMK 1 (Size: 0. Open UAS: 0.)
Groups
-
AAMKAvoin AMK
Small groups
- KAMK Open UAS 1
Objective
- The student knows the basic concepts of social marketing.
- The student understands the key theories, models and processes of social marketing.
- The student will be able to design a social marketing campaign or project on a topic of their choice.
- The student will be able to critically evaluate their own campaign.
Content
Sosiaalinen markkinointi, sosiaalinen markkinointi prosessina, sosiaalisen markkinoinnin kampanja tai projekti
Location and time
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti omien aikataulujen mukaan Reppu-oppimisympäristössä 31.12.2025 mennessä.
Materials
Itseopiskelumateriaali Reppu-oppimisympäristössä.
Pakollinen ja valinnainen kirjallisuus kuvattu tarkemmin oppimisympäristössä. Opintojakson voi suorittaa oppimisympäristöstä löytyvän itseopiskelumateriaalin avulla.
Huomioi, että osa materiaalista on englanninkielistä.
Teaching methods
Verkko-oppimisympäristössä tapahtuva itsenäinen opiskelu (esitietokysely, verkkotentti ja aiheesta laadittava raportti).
Exam schedules
Verkkotentin voi uusia oman aikataulun mukaan.
International connections
Opintojakson sisällöissä on hyödynnetty kansainvälistä materiaalia. Osa opintojakson sisällöistä ja lisämateriaaleista on saatavilla vain englanninkielellä.
Student workload
Opintojakso on viiden (5) opintopisteen laajuinen. Viisi opintopistettä vastaa n. 135 opiskelijan työtuntia.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment methods and criteria
Opintojakson kokonaisarvosana muodostuu opintojaksoon sisältyvän pakollisen verkkotentin sekä pakollisen raportin arvosanojen keskiarvosta.
Assessment criteria, fail (0)
Opiskelijan on saatava yli puolet kysymyksistä ja pisteistä oikein, jotta verkkotentti on hyväksytty. Myös pakollisesta raportista on saatava arvosanaksi vähintään tyydyttävä (1).
Opiskelija ei ole saavuttanut opintojakson keskeisiä osaamistavoitteita ja tyydyttävän arvosanan (1-2) perusvaatimuksia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
- käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä kokonaisuuksiksi.
Taidot:
- analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
- analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatatapoja hankkimansa tiedon avulla
- toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
- valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä toiminnassaan.
Asenteet:
- toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
- toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
- soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija osaa suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin:
Tiedot:
- käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
- nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.
Taidot:
- toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
- toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
- käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
- toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
- toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
- toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti