Exergaming (5 cr)
Code: AV00CI07-3002
General information
Enrollment
01.01.2025 - 31.10.2025
Timing
01.01.2025 - 31.12.2025
Number of ECTS credits allocated
3 - 5
Virtual portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Sote
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 5
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teacher in charge
Kirsi Huotari
Scheduling groups
- Pienryhmät 1 (Size: 5. Open UAS: 5.)
Groups
-
AAMKAvoin AMK
Small groups
- Pienryhmät 1
Objective
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Content
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Location and time
Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti Reppu-ympäristössä vapaasti valittavana ajankohtana. Opintojakson arvioinnit suoritetaan kaksi kertaa lukukauden aikana: keväällä maalis- ja toukokuu, syksyllä syys- ja joulukuu.
Materials
Ilmoitetaan Repussa opintojakson yhteydestä.
Teaching methods
Opintojakso koostuu itsenäisesti suoritettavista oppimistehtävistä, jotka löytyvät Repusta opintojakson yhteydestä. Oppimistehtävien avulla harjoittelet opintojakson keskeisten sisältöjen hallintaa ja ymmärtämistä.
Completion alternatives
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Student workload
Opintojakso vaatii noin 81 tuntia opiskelijan työtä. Määrät on suuntaa antava ja lopullinen työmäärä määrittyy opiskelijan itsensä käyttämästä ajasta työskentelyyn.
Content scheduling
Suositus opiskeluajaksi on noin kolme kuukautta.
Evaluation scale
0 - 5
Assessment methods and criteria
Tehtävä 1: Exergaming -orientaatiotehtävä (hyv/hyl)
Tehtävä 2: Oppimistesti (hyv/hyl)
Tehtävä 3: Tutkimusartikkeli (hyv/hyl)
Tehtävä 4: Yritysesittely (hyv/hyl),
Tehtävä 5: Exergaming Experience Rating System EERS (hyv/hyl)
Tehtävä 6: SporKompas (hyv/hyl)
Tehtävä 7: Exergaming -tapahtuma (1-5/hyl)
Tehtävä 8: Opintojaksopalaute
Opintojakson arvosanan pääpaino on Exergaming -tapahtumatehtävässä, mutta kaikki muut tehtävät voivat vaikuttaa arvosanaan nostavasti/laskevasti.
Assessment criteria, fail (0)
Opiskelija ei täytä tehtävien minimivaatimuksia (arvona 1).
Assessment criteria, excellent (5)
Tiedot:
• käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.
Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa
toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassaan.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tiedot:
• käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tiedot:
• käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.