Service Marketing and Sales Competence (2cr)
Code: BY00BY36-3011
General information
- Enrollment
- 31.12.2025 - 26.01.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 07.01.2026 - 25.05.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Unit
- Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 18 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Sat 14.03.2026 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011 |
Teams
|
|
Thu 26.03.2026 time 14:45 - 17:45 (3 h 0 min) |
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011 |
Teams
|
|
Fri 10.04.2026 time 08:15 - 11:15 (3 h 0 min) |
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011 |
Teams
|
|
Thu 23.04.2026 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011 |
Teams
|
|
Thu 07.05.2026 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011 |
Teams
|
|
Fri 22.05.2026 time 08:15 - 11:15 (3 h 0 min) |
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011 |
Teams
|
Evaluation scale
Hylätty/Hyväksytty
Content scheduling
SOSTAC -suunnittelumallin mukainen eteneminen, jaksotus osoitettu Reppu-oppimisalustalla
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä asiakkaan ostopolkuun peilaten.
Execution methods
Päiväopiskelijoilla (ALK-ryhmät) on kontaktiopetusta lukujärjestyksen mukaisesti. Monimuoto-opiskelijoilla (ALM-ryhmät) on kontaktiopetusta lähi- tai etätoteutuksena lukujärjestyksen mukaisesti opetuksellisina ajankohtina.
Accomplishment methods
Käytännön digimarkkinointityö oppimistehtävien avulla
Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely
Päiväopetukseen (ALK-ryhmät) tai monimuoto-opetukseen (ALM-ryhmät) osallistuminen on ensisijainen suoritustapa. Vaihtoehtoisesti voit pyytää opettajalta mahdollisuutta suorittaa opintojakso täysin itsenäisesti verkkototeutuksena.
Content
Digitaalisen markkinoinnin suunnittelun perusteet
Digitaalisen markkinoinnin keinot
Myynnin luominen digitaalisissa kanavissa
Location and time
Kevätlukukausi 2026
Kajaani / Teams
Materials
Opiskelumateriaali osoitettu Reppu-oppimisalustalla.
Blomster, M., Kurtti, J., Määttä, M., & Sinisalo, J. (2020). Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: Opas mikro- ja PK-yrityksille. Oulun ammattikorkeakoulu.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi. Alma Talent.
Teaching methods
Monimuotototeutus: lähiopetus (Teams) ja itsenäinen työskentely
Employer connections
Kehittämistyö
Completion alternatives
Vaihtoehtoinen suoritustapa: itsenäinen suoritus
Student workload
Laajuus 2 op: noin 16 h kontaktiopetusta ja 37 h itsenäistä työskentelyä
Assessment criteria, approved/failed
Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Qualifications
Liiketoimintaosaamisen perusteet -opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opintojakson aloitusta.
Further information
Edeltävyysehto: Liiketoimintaosaamisen perusteet -opintojakson suoritus.