Skip to main content

Service Marketing and Sales Competence (2cr)

Code: BY00BY36-3011

General information


Enrollment
31.12.2025 - 26.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
07.01.2026 - 25.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Unit
Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
Anne Karhu
Groups
ALM24K
ALM24K
Course
BY00BY36

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 18 h 0 min.

Time Topic Location
Sat 14.03.2026 time 08:30 - 11:30
(3 h 0 min)
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011
Teams
Thu 26.03.2026 time 14:45 - 17:45
(3 h 0 min)
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011
Teams
Fri 10.04.2026 time 08:15 - 11:15
(3 h 0 min)
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011
Teams
Thu 23.04.2026 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011
Teams
Thu 07.05.2026 time 12:30 - 15:30
(3 h 0 min)
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011
Teams
Fri 22.05.2026 time 08:15 - 11:15
(3 h 0 min)
Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011
Teams
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

Hylätty/Hyväksytty

Content scheduling

SOSTAC -suunnittelumallin mukainen eteneminen, jaksotus osoitettu Reppu-oppimisalustalla

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä asiakkaan ostopolkuun peilaten.

Execution methods

Päiväopiskelijoilla (ALK-ryhmät) on kontaktiopetusta lukujärjestyksen mukaisesti. Monimuoto-opiskelijoilla (ALM-ryhmät) on kontaktiopetusta lähi- tai etätoteutuksena lukujärjestyksen mukaisesti opetuksellisina ajankohtina.

Accomplishment methods

Käytännön digimarkkinointityö oppimistehtävien avulla
Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely

Päiväopetukseen (ALK-ryhmät) tai monimuoto-opetukseen (ALM-ryhmät) osallistuminen on ensisijainen suoritustapa. Vaihtoehtoisesti voit pyytää opettajalta mahdollisuutta suorittaa opintojakso täysin itsenäisesti verkkototeutuksena.

Content

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelun perusteet
Digitaalisen markkinoinnin keinot
Myynnin luominen digitaalisissa kanavissa

Location and time

Kevätlukukausi 2026
Kajaani / Teams

Materials

Opiskelumateriaali osoitettu Reppu-oppimisalustalla.

Blomster, M., Kurtti, J., Määttä, M., & Sinisalo, J. (2020). Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: Opas mikro- ja PK-yrityksille. Oulun ammattikorkeakoulu.

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi. Alma Talent.

Teaching methods

Monimuotototeutus: lähiopetus (Teams) ja itsenäinen työskentely

Employer connections

Kehittämistyö

Completion alternatives

Vaihtoehtoinen suoritustapa: itsenäinen suoritus

Student workload

Laajuus 2 op: noin 16 h kontaktiopetusta ja 37 h itsenäistä työskentelyä

Assessment criteria, approved/failed

Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Qualifications

Liiketoimintaosaamisen perusteet -opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opintojakson aloitusta.

Further information

Edeltävyysehto: Liiketoimintaosaamisen perusteet -opintojakson suoritus.

Go back to top of page