Siirry suoraan sisältöön

Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen (2op)

Toteutuksen tunnus: BY00BY36-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
31.12.2025 - 26.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
07.01.2026 - 25.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
2 op
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettajat
Anne Karhu
Ryhmät
ALM24K
ALM24K
Opintojakso
BY00BY36

Toteutukselle Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hylätty/Hyväksytty

Sisällön jaksotus

SOSTAC -suunnittelumallin mukainen eteneminen, jaksotus osoitettu Reppu-oppimisalustalla

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä asiakkaan ostopolkuun peilaten.

Toteutustavat

Päiväopiskelijoilla (ALK-ryhmät) on kontaktiopetusta lukujärjestyksen mukaisesti. Monimuoto-opiskelijoilla (ALM-ryhmät) on kontaktiopetusta lähi- tai etätoteutuksena lukujärjestyksen mukaisesti opetuksellisina ajankohtina.

Suoritustavat

Käytännön digimarkkinointityö oppimistehtävien avulla
Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely

Päiväopetukseen (ALK-ryhmät) tai monimuoto-opetukseen (ALM-ryhmät) osallistuminen on ensisijainen suoritustapa. Vaihtoehtoisesti voit pyytää opettajalta mahdollisuutta suorittaa opintojakso täysin itsenäisesti verkkototeutuksena.

Sisältö

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelun perusteet
Digitaalisen markkinoinnin keinot
Myynnin luominen digitaalisissa kanavissa

Aika ja paikka

Kevätlukukausi 2026
Kajaani / Teams

Oppimateriaalit

Opiskelumateriaali osoitettu Reppu-oppimisalustalla.

Blomster, M., Kurtti, J., Määttä, M., & Sinisalo, J. (2020). Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: Opas mikro- ja PK-yrityksille. Oulun ammattikorkeakoulu.

Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi. Alma Talent.

Opetusmenetelmät

Monimuotototeutus: lähiopetus (Teams) ja itsenäinen työskentely

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kehittämistyö

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Vaihtoehtoinen suoritustapa: itsenäinen suoritus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Laajuus 2 op: noin 16 h kontaktiopetusta ja 37 h itsenäistä työskentelyä

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Esitietovaatimukset

Liiketoimintaosaamisen perusteet -opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opintojakson aloitusta.

Lisätiedot

Edeltävyysehto: Liiketoimintaosaamisen perusteet -opintojakson suoritus.

Siirry alkuun