Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen (2op)
Toteutuksen tunnus: BY00BY36-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 31.12.2025 - 26.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 07.01.2026 - 25.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Yksikkö
- Business
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Toteutukselle Palveluiden markkinointi- ja myyntiosaaminen BY00BY36-3011 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hylätty/Hyväksytty
Sisällön jaksotus
SOSTAC -suunnittelumallin mukainen eteneminen, jaksotus osoitettu Reppu-oppimisalustalla
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin toimenpiteitä asiakkaan ostopolkuun peilaten.
Toteutustavat
Päiväopiskelijoilla (ALK-ryhmät) on kontaktiopetusta lukujärjestyksen mukaisesti. Monimuoto-opiskelijoilla (ALM-ryhmät) on kontaktiopetusta lähi- tai etätoteutuksena lukujärjestyksen mukaisesti opetuksellisina ajankohtina.
Suoritustavat
Käytännön digimarkkinointityö oppimistehtävien avulla
Kontaktiopetus ja itsenäinen työskentely
Päiväopetukseen (ALK-ryhmät) tai monimuoto-opetukseen (ALM-ryhmät) osallistuminen on ensisijainen suoritustapa. Vaihtoehtoisesti voit pyytää opettajalta mahdollisuutta suorittaa opintojakso täysin itsenäisesti verkkototeutuksena.
Sisältö
Digitaalisen markkinoinnin suunnittelun perusteet
Digitaalisen markkinoinnin keinot
Myynnin luominen digitaalisissa kanavissa
Aika ja paikka
Kevätlukukausi 2026
Kajaani / Teams
Oppimateriaalit
Opiskelumateriaali osoitettu Reppu-oppimisalustalla.
Blomster, M., Kurtti, J., Määttä, M., & Sinisalo, J. (2020). Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: Opas mikro- ja PK-yrityksille. Oulun ammattikorkeakoulu.
Lahtinen, N., Pulkka, K., Karjaluoto, H., Mero, J., & Mäkelä, T. (2022). Digimarkkinointi. Alma Talent.
Opetusmenetelmät
Monimuotototeutus: lähiopetus (Teams) ja itsenäinen työskentely
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kehittämistyö
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Vaihtoehtoinen suoritustapa: itsenäinen suoritus
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Laajuus 2 op: noin 16 h kontaktiopetusta ja 37 h itsenäistä työskentelyä
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Kriteerit hyväksytylle suoritukselle
Tiedot:
Opiskelija käyttää keskeisiä käsitteitä asianmukaisesti ja osaa kuvailla SOSTAC ja SIKS -mallien pääperiaatteet.
Taidot:
Opiskelija osaa käyttää SOSTAC -mallia markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen tukena. Opiskelija osaa toteuttaa digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä SIKS -mallin avulla. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja alan toimintatapoja. Opiskelija osaa toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä.
Asenteet:
Opiskelija osaa toimia ryhmän jäsenenä yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Opiskelija osaa toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Esitietovaatimukset
Liiketoimintaosaamisen perusteet -opintojakso tulee olla suoritettuna ennen opintojakson aloitusta.
Lisätiedot
Edeltävyysehto: Liiketoimintaosaamisen perusteet -opintojakson suoritus.