Skip to main content

Exergaming (3 cr)

Code: AL00CX14-3001

General information


Enrollment
06.08.2026 - 04.09.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
05.09.2026 - 16.12.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sote
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
Teachers
Kirsi Huotari
Groups
ALK26S
ALK26S
Course
AL00CX14
No reservations found for realization AL00CX14-3001!

Objective

The goal is that:
You become familiar with the concept of Exergaming and explore physical activity-related digital games. You will also get acquainted with the phenomenon in general and identify key players in the field both nationally and internationally. You will recognize business opportunities related to the field.
You will recognize the impact of games on physical performance and be able to use games to promote well-being.

Content

Research related to the topic
Game development and related business
Game applications
The use of games in promoting well-being

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

Tiedot:
Osaat käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti exergamingiin liittyviä käsitteitä.
Tunnistat alan keskeisiä toimijoita, kansallisesti ja kansainvälisesti, ja osaat arvioida ja analysoida alaan liittyviä liiketoimintamahdollisuuksia.

Taidot:
Osaat analysoida, vertailla ja yhdistellä exergamingiin liittyvää tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Osaat analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaasi ja ammattialan toimintatapoja exergamingiin liittyvään teoriapohjaan peilaten.
Osaat toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti oppimistehtävissä ja työelämäyhteistyössä.
Osaat valita kriittisesti exergamingiin liittyviä työkaluja ja malleja ja hyödyntää niitä hyvinvoinnin edistämisessä.

Asenteet:
Osaat toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja kehittävällä otteella exergaming -tapahtumassa.
Osaat toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa vertaisoppimistilanteissa.
Osaat soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita oppimistehtävissä.

Assessment criteria, good (3)

Tiedot:
Osaat käyttää johdonmukaisesti exergamingiin liittyviä käsitteitä.
Tunnistat alan keskeisiä toimijoita, kansallisesti ja kansainvälisesti, ja osaat arvioida alaan liittyviä liiketoimintamahdollisuuksia.

Taidot:
Osaat analysoida ja vertailla exergamingiin liittyvää tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Osaat arvoida ja reflektoida omaa osaamistaasi ja ammattialan toimintatapoja exergamingiin liittyvään teoriapohjaan peilaten.
Osaat toimia itsenäisesti ja vastuullisesti oppimistehtävissä ja työelämäyhteistyössä.
Osaat valita perustellusti exergamingiin liittyviä työkaluja ja malleja ja hyödyntää niitä hyvinvoinnin edistämisessä.

Asenteet:
Osaat toimia asiakaslähtöisesti ja tavoitteellisesti exergaming -tapahtumassa.
Osaat toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi.
Osaat perustella toimintaasi ammattieettisten periaatteiden mukaisesti oppimistehtävissä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tiedot:
Osaat käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä Exergamingiin liittyviä käsitteitä.
Tunnistat alan keskeisiä toimijoita, kansallisesti ja kansainvälisesti, sekä alaan liittyviä liiketoimintamahdollisuuksia.

Taidot:
Osaat vertailla exergamingiin liittyvää tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja.
Osaat ohjatusti arvoida ja reflektoida omaa osaamistaasi ja ammattialan toimintatapoja exergamingiin liittyvään teoriapohjaan peilaten.
Osaat toimia tarkoituksenmukaisesti (joskin toimintasi voi olla vielä epävarmaa) oppimistehtävissä ja työelämäyhteistyössä.
Osaat valita tarkoituksenmukaisesti exergamingiin liittyviä työkaluja ja malleja ja hyödyntää niitä hyvinvoinnin edistämisessä.

Asenteet:
Osaat toimia ammatillisesti exergaming -tapahtumassa.
Osaat toimia asianmukaisesti ryhmän jäsenenä vertaisoppimistilanteissa.
Osaat toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti oppimistehtävissä.

Further information

Some of the course materials are in English. However, all assignments can be completed in Finnish.

Objective

The goal is that:
You become familiar with the concept of Exergaming and explore physical activity-related digital games. You will also get acquainted with the phenomenon in general and identify key players in the field both nationally and internationally. You will recognize business opportunities related to the field.
You will recognize the impact of games on physical performance and be able to use games to promote well-being.

Execution methods

In-person teaching according to your group's timetable or independent study.

Accomplishment methods

The tasks assigned for the course must be completed successfully.

Content

Research related to the topic
Game development and related business
Game applications
The use of games in promoting well-being

Go back to top of page