Siirry suoraan sisältöön

Kilpailukykyä markkinoille (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BX30-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 15.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Petri Lintumäki
Pia Kuittinen
Ryhmät
LLT25SM
LLT25SM
LLT25SH
LLT25SH
Opintojakso
LT00BX30
Toteutukselle LT00BX30-3012 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tuntee markkinoinnin peruskilpailukeinot ja ymmärtää asiakkuuksien hallinnan ja johtamisen merkityksen osana kannattavaa liiketoimintaa. Opiskelija osaa kehittää ja soveltaa asiakaslähtöisiä käytännön ratkaisuja sekä oppii arvioimaan ja hyödyntämään markkinointia organisaation kilpailukeinona.

Sisältö

Markkinoinnin kilpailukeinot
Asiakkuuksien hallinta
Palveluprosessit ja toimintaympäristö
Hinnoittelustrategiat
Saatavuuden kehittäminen
Markkinointiviestinnän osat

Oppimateriaalit

Luentomateriaali on Repussa.
Oppikirja on Bergström & Leppänen. 2023. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Luvut 4, 5 ja 6.
Saatavana KAMK:n kirjastossa painettuna sekä e-kirjana.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.

Esitietovaatimukset

Asiakassuuntainen markkinointi

Lisätiedot

Päivätoteutuksessa opintojakso sisältää kevään Työelämäjakson (1 op). TKI 1 op

Siirry alkuun