Siirry suoraan sisältöön

Exergaming (3 op)

Toteutuksen tunnus: AL00CF04-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.04.2025 - 11.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
02.06.2025 - 25.09.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Aktiviteettimatkailu
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
Opettajat
Kirsi Huotari
Opintojakso
AL00CF04
Toteutukselle AL00CF04-3011 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.

Sisältö

Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys

Aika ja paikka

Katso ALK24S/ALK24SLT lukujärjestys.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson yhteydessä.

Opetusmenetelmät

Luennot / ohjatut harjoitukset, itsenäinen opiskelu

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijalla on mahdollista suorittaa käytäntönnössä toteutettava Exergaming -tapahtuma halutessaan työelämäyhteistyönä valitsemansa tahon kanssa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakso sisältää useita tehtäviä, jotka esitetään tarkemmin opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso on mahdollista suorittaa täysin itsenäiseksi, mutta opettajan ohjausta kontaktiopetuksen tavoin ei tällöin ole saatavilla. Lisätiedot opintojakson opettajalta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä on noin 81h (sis. lähiopetusta sekä itsenäistätyöskentelyä)

Sisällön jaksotus

Katso tunnit lukujärjestyksestä, tarkempi etenemissuunnitelma Repussa.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 1-5, katso tarkemmat arviointikriteerit opintojakson tiedoista. Tehtäkohtaiset arvionnit nähtävissä Repussa.

Osaamistavoitteet

Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.

Toteutustavat

Lähiopetus oman ryhmän lukujärjestyksen mukaan tai itsenäinen opiskelu.

Suoritustavat

Opintojaksolle määritetyt tehtävät suoritettava hyväksytysti.

Sisältö

Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys

Siirry alkuun