Exergaming (3 op)
Toteutuksen tunnus: AL00CF04-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
29.04.2025 - 11.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
-
02.06.2025 - 25.09.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Aktiviteettimatkailu
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Opettajat
- Kirsi Huotari
- Opintojakso
- AL00CF04
Tavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys
Aika ja paikka
Katso ALK24S/ALK24SLT lukujärjestys.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson yhteydessä.
Opetusmenetelmät
Luennot / ohjatut harjoitukset, itsenäinen opiskelu
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opiskelijalla on mahdollista suorittaa käytäntönnössä toteutettava Exergaming -tapahtuma halutessaan työelämäyhteistyönä valitsemansa tahon kanssa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso sisältää useita tehtäviä, jotka esitetään tarkemmin opintojakson alussa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso on mahdollista suorittaa täysin itsenäiseksi, mutta opettajan ohjausta kontaktiopetuksen tavoin ei tällöin ole saatavilla. Lisätiedot opintojakson opettajalta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä on noin 81h (sis. lähiopetusta sekä itsenäistätyöskentelyä)
Sisällön jaksotus
Katso tunnit lukujärjestyksestä, tarkempi etenemissuunnitelma Repussa.
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 1-5, katso tarkemmat arviointikriteerit opintojakson tiedoista. Tehtäkohtaiset arvionnit nähtävissä Repussa.
Osaamistavoitteet
Opiskelija tutustuu Exergaming käsitteeseen ja perehtyy liikunnallisiin peleihin. Opiskelija tutustuu myös ilmiöön yleisesti ja kartoittaa alan keskeisiä toimijoita kansallisesti ja kansainvälisesti. Opiskelija tunnistaa pelien vaikuttavuuden liikunnalliseen suorituskykyyn ja kykenee käyttämään pelejä liikunnan ja terveyden edistämisessä.
Toteutustavat
Lähiopetus oman ryhmän lukujärjestyksen mukaan tai itsenäinen opiskelu.
Suoritustavat
Opintojaksolle määritetyt tehtävät suoritettava hyväksytysti.
Sisältö
Tutkimukset
Pelisovellukset
Sovellettavuus
Pelikehitys