Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi (3op)
Toteutuksen tunnus: TTAN012-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.12.2025 - 26.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2026 - 31.07.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.
| Aika | Aihe | Tila |
|---|---|---|
|
Ti 13.01.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
|
Ti 20.01.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
|
Ti 27.01.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
|
Ti 03.02.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
|
Ti 10.02.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
|
Ti 17.02.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
|
Ti 24.02.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
|
Ti 10.03.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011 |
TA11L151
TA11L151
|
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa
Sisältö
3D-pipeline
Koordinaattimuunnokset
3D-objektit
Mallien lataaminen tiedostosta
Materiaalit
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija toimii aloitteellisesti ja tavoitteellisesti annetuissa tehtävissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osoittaa asiantuntijuutta ja pystyy soveltamaan oppimaansa sekä kehittämään uutta tavoitteellisesti.
Esitietovaatimukset
Grafiikkamoottorin ohjelmointi