Siirry suoraan sisältöön

Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi (3op)

Toteutuksen tunnus: TTAN012-3011

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2025 - 26.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTV24SP
TTV24SP
Opintojakso
TTAN012

Toteutuksella on 8 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 26 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 13.01.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 20.01.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 27.01.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 03.02.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 10.02.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 17.02.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 24.02.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011
TA11L151 TA11L151
Ti 10.03.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Reaaliaikagrafiikan ohjelmointi TTAN012-3011
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa

Sisältö

3D-pipeline
Koordinaattimuunnokset
3D-objektit
Mallien lataaminen tiedostosta
Materiaalit
Pelimoottorin testisovelluksen tekeminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata ohjatusti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti yksinkertaisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija toimii aloitteellisesti ja tavoitteellisesti annetuissa tehtävissä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa määritellä, suunnitella, toteuttaa ja testata itsenäisesti kompleksisen 3D-grafiikkamoottorin käyttäen OpenGL-grafiikkarajapintaa.
Opiskelija osoittaa asiantuntijuutta ja pystyy soveltamaan oppimaansa sekä kehittämään uutta tavoitteellisesti.

Esitietovaatimukset

Grafiikkamoottorin ohjelmointi

Siirry alkuun