Siirry suoraan sisältöön

Peliteknologian projekti 2 (10op)

Toteutuksen tunnus: TT00CG44-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2025 - 26.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
10 op
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
Opettajat
Niko Kinnunen
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTV24SP
TTV24SP
Opintojakso
TT00CG44

Toteutuksella on 33 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 264 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 15.01.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 16.01.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 22.01.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 23.01.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 29.01.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 30.01.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 05.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 06.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 12.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 13.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 19.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 20.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 26.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 27.02.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 12.03.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 13.03.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 19.03.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 20.03.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 26.03.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 27.03.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 02.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 09.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 10.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 16.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 17.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 23.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 24.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 30.04.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 07.05.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 08.05.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 15.05.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
To 21.05.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Pe 22.05.2026 klo 08:00 - 16:00
(8 t 0 min)
Peliteknologian projekti 2 TT00CG44-3002
TA11L151 TA11L151
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija hallitsee kehitystehtävän toteutuksen projektina. Opiskelija osaa suunnitella, laatia, testata ja dokumentoida ohjelmiston.

Opiskelija tunnistaa projektin asiantuntijaroolin ja osaa toimia asiantuntijana. Opiskelija hallitsee edistyneet ohjelmointitaidot. Opiskelija hahmottaa sopimusten ja sopimusoikeuden sekä immaterialististen oikeuksien merkityksen liiketoiminnassa.

Sisältö

Suomeksi
Projektinhallintataidot
Vaatimusmäärittely
Suunnittelu
Pelimoottorin, pelin tai muun peliteknologian toimeksiannon toteuttaminen
Testaus
Julkaisu

Projektin asiantuntijuus
Ohjelmointitaidot
Omaan erikoistumisalaan liittyvä projektityö (esim. tekoäly, 3D grafiikkaohjelmointi tms.)
Lakiasiat ja IP

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Ohjelma ei täysin täytä vaatimuksia, ja koodissa ja dokumentaatiossa on puutteita.
Projektin eteneminen ei ole suunnitellussa tahdissa, ja kommunikaatio sekä riskien hallinta ovat puutteellisia.
Tiimissä on haasteita yhteistyössä, osallistuminen on puutteellista, ja ongelmiin reagoidaan hitaasti tai epäkonstruktiivisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Ohjelma täyttää vaatimukset, ja koodi on siistiä ja dokumentoitu hyvin.
Projekti etenee suunnitellusti, ja tiimin kommunikaatio ja riskien hallinta ovat hyviä.
Tiimi työskentelee pääosin yhdessä, osallistuminen on hyvää, ja ongelmiin reagoidaan kohtuullisen nopeasti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Moitteeton ohjelma, joka ylittää vaatimukset ja noudattaa erinomaisia ohjelmointikäytäntöjä.
Projektin aikataulu ja suunnitelma ovat täysin hallinnassa, ja tiimi reagoi nopeasti muutoksiin.
Saumaton yhteistyö, aktiivinen osallistuminen ja rakentava ongelmanratkaisu.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintosuoritus hylätään, mikäli opiskelija ei osallistu aktiivisesti tiimin toimintaan.

Esitietovaatimukset

Peliteknologian projekti 1

Siirry alkuun