Pelikehitystyökalut (3op)
Toteutuksen tunnus: TT00CB20-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.12.2025 - 26.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 16.03.2026 - 31.07.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Niko Kinnunen
- Ryhmät
-
TTK24SPOTTK24SPO
-
TBIT24SProgTBIT24SProg
-
TIX25SExchange Students / Games
- Opintojakso
- TT00CB20
Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 32 t 30 min.
| Aika | Aihe | Tila |
|---|---|---|
|
Ma 23.03.2026 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
|
Ma 23.03.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
|
Ma 30.03.2026 klo 08:30 - 11:45 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
|
Ma 30.03.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
|
Ma 13.04.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
|
Ma 20.04.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
|
Ma 27.04.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
|
Ma 04.05.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
|
Ma 11.05.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
|
Ma 18.05.2026 klo 12:45 - 16:00 (3 t 15 min) |
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005 |
TA11L115 DML
TA11L115 DML
|
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja dokumentoida pelin Unreal Engine -pelimoottoria käyttäen.
Sisältö
Unreal Enginen -pelimoottorin käyttäminen pelinkehityksessä.
Pelin suunnittelu, toteutus ja dokumentointi.
UE4 Blueprints / visuaalinen skriptaaminen.
C++-ohjelmointi UE -pelimoottorissa
Widgetit (UI-elementit)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hallitsee UE-pelimoottorin perusteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa hyödyntää UE-pelimoottoria kurssilla opeteltujen menetelmien avulla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelja osaa soveltaa UE-pelimoottoria monipuolisesti erilaisissa pelinkehitykseen liittyvissä tehtävissä.
Esitietovaatimukset
C++ -ohjelmointi
Olio-ohjelmoinnin kurssi