Siirry suoraan sisältöön

Pelikehitystyökalut (3op)

Toteutuksen tunnus: TT00CB20-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.12.2025 - 26.01.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
16.03.2026 - 31.07.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Niko Kinnunen
Ryhmät
TTK24SPO
TTK24SPO
TBIT24SProg
TBIT24SProg
TIX25S
Exchange Students / Games
Opintojakso
TT00CB20

Toteutuksella on 10 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 32 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ma 23.03.2026 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Ma 23.03.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Ma 30.03.2026 klo 08:30 - 11:45
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Ma 30.03.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Ma 13.04.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Ma 20.04.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Ma 27.04.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Ma 04.05.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Ma 11.05.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Ma 18.05.2026 klo 12:45 - 16:00
(3 t 15 min)
Pelikehitystyökalut / Game Development Tools TT00CB20-3005
TA11L115 DML TA11L115 DML
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja dokumentoida pelin Unreal Engine -pelimoottoria käyttäen.

Sisältö

Unreal Enginen -pelimoottorin käyttäminen pelinkehityksessä.
Pelin suunnittelu, toteutus ja dokumentointi.
UE4 Blueprints / visuaalinen skriptaaminen.
C++-ohjelmointi UE -pelimoottorissa
Widgetit (UI-elementit)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija hallitsee UE-pelimoottorin perusteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa hyödyntää UE-pelimoottoria kurssilla opeteltujen menetelmien avulla.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelja osaa soveltaa UE-pelimoottoria monipuolisesti erilaisissa pelinkehitykseen liittyvissä tehtävissä.

Esitietovaatimukset

C++ -ohjelmointi
Olio-ohjelmoinnin kurssi

Siirry alkuun