Digitaalinen mediasuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BF17-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.08.2020 - 31.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.09.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Digitaalinen mediasuunnittelu
Opiskelija ymmärtää digitaalisen mediasuunnittelun perusteet ja hallitsee visuaalisen suunnittelun ratkaisut.
Opiskelija perehtyy visuaalisten elementtien yhdistämiseen eri viestintätilanteissa ja osaa toteuttaa käytännön visuaalisen viestinnän suunnittelua.
Sisältö
Digitaalinen mediatila, aineiston suunnittelu ja tuottaminen
Luettavuus ja typografinen suunnittelu
Sommittelu, kuvitus ja visuaaliset ilmaisutekijät
Mielikuvien luominen markkinointiviestinnässä
Painokelpoinen visuaalinen julkaisu
PhotoShop- ja InDesign -ohjelmat
Aika ja paikka
2. vuosikurssi, markkinoinnin suuntautumisvaihtoehto
Lähiopetus / luokkaopetus
Oppimateriaalit
Paananen, P. 2010. Photoshop CS5 – kuvankäsittely. WSOYpro Oy, Docendo-tuotteet.
Paananen, P. 2010. InDesign CS5 – julkaisun tekeminen. WSOYpro. Helsinki.
Itkonen, M. 2007. Typografian käsikirja. 3., tarkistettu ja laajennettu painos. RPS-yhtiöt.
Korpela, Jukka K. 2010. Verkkojulkaisun typografia. RPS-yhtiöt.
Loiri, P. & Juholin, E. 2002. Huom! Visuaalisen viestinnän käsikirja. 1–3. painos. Inforviestintä.
Opetusmenetelmät
Opiskelijalla saavuttaa visuaalisen viestinnän ja graafisen suunnittelun perustiedot ja -taidot. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa yritysviestinnän materiaaleja toimeksiannosta painovalmiiksi tuotteeksi asti. Opiskelija osaa visuaalisen suunnittelut perusteorian ja oppii käyttämään valittuja kuvankäsittely-, videoedintointi ja taitto-ohjelmia.
lähiopetus ja tentti
itsenäinen opiskelu ja toimeksiantojen toteutus
Oman oppimisen arviointi, vertaisarviointi
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei verkkototeutusta. Ahotointi mahdollista, mikäli Adobe CC ohjelmaperheen käyttö sujuvaa (Premiere, InDesign, PhotoShop)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija hallitsee digitaalisen sekä painokelpoisen mainos- ja julkaisumateriaalin suunnittelun perusteet. Hän osaa arvioida ja analysoida erilaisia mediaratkaisuja, mutta tarvitsee tukea niihin sopivien tekniikoiden valinnassa. Opiskelija tuntee kuvankäsittely- ja taitto-ohjelman perustaidot ja osaa hyodyntää ohjelmia suunnittelussa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa digitaalista sekä painokelpoista mainos- ja julkaisumateriaalia. Hän arvioi ja analysoi itsenäisesti erilaisia mediaratkaisuja ja osaa valita niihin sopivat tekniikat. Opiskelija hallitsee kuvankäsittely- ja taitto-ohjelman perustaidot ja osaa hyodyntää ohjelmia suunnittelussa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laadukasta digitaalista sekä painokelpoista mainos- ja julkaisumateriaalia. Hän arvioi ja analysoi itsenäisesti erilaisia mediaratkaisuja ja osaa valita niihin parhaiten sopivat tekniikat. Opiskelija hallitsee kuvankäsittely- ja taitto-ohjelman käytön monipuolisesti ja osaa hyodyntää ohjelmia suunnittelussa.
Esitietovaatimukset
Yrityksen asiakassuhdemarkkinointi
Markkinointi kilpailuetuna