Asiantuntijapalveluiden markkinointi ja tuotteistaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00BH48-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.01.2021 - 30.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2021 - 25.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta. Opiskelija osaa kehittää organisaation palveluja liiketoiminnalliset periaatteet huomioiden.
Sisältö
Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelujen markkinointi ja palveluverkostot
Palvelujen laatu
Palvelujen tuotteistaminen
Palveluinnovaatiot ja palveluliiketoiminnan kehittäminen
Palvelumuotoilu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija nimeää, ymmärtää ja osittain hyödyntää keskeisiä palveluliiketoimintaan peruskäsitteitä. Kokonaisuus on vielä kuvaavaa ja selkeän kokonaisuuden muodostamisessa on puutteita.
Opiskelija osaa valita kehittämistehtäviin tarkoituksenmukaisia palveluliiketoiminnan näkökulmia. Aiemmin opittujen tietojen ja taitojen hyödyntäminen toteutuu osittain. Opiskelijaa tarvitsee vielä ohjausta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija kuvaa ja selittää keskeisten palveluliiketoimintaan kuuluvien käsitteiden ja elementtien pääsisällöt. Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen tehtävissä on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa hyödyntää parhaiten soveltuvia asiakaskeskeisen palveluliiketoiminnan prosesseja ja näkökulmia. Opiskelija toimii itsenäisesti ja osaa perustella johdonmukaisesti ratkaisunsa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija hyödyntää, vertailee ja soveltaa keskeisiä palveluliiketoimintaan kuuluvia käsitteitä ja näkökulmia. Käsitteiden käyttö on monipuolista, asiantuntevaa ja perusteltua.
Opiskelija kykenee tehokkaasti yhdistelemään ja soveltamaan aikaisempaa markkinointiosaamista kehittämistehtävissä.
Opiskelija osoittaa kriittistä arviointia ja huomioi asiakaskeskeisen palveluliiketoiminnan tulevaisuuden haasteet. Tehtävien tavoitteet saavutetaan oma-aloitteisesti ja itseohjautuvasti.