Siirry suoraan sisältöön

Minä ja työyhteisöni (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00BH51-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 31.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketoiminta ja innovaatiot
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Tero Korhonen
Päivi Auno
Ryhmät
LLM19K
LLM19K
Opintojakso
LT00BH51
Toteutukselle LT00BH51-3004 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää itsensä johtamisen merkityksen, tunnistaa omaan ja työyhteisön jäsenten käyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä, tunnistaa omia ja työyhtisön jäsenten vahvuuksia ja kehittämiskohteita eri osa-alueilla, on oppinut keinoja kehittää itsetuntemusta, muutosvalmiutta ja ammatti-identiteettiä.

Sisältö

Itsetuntemuksen merkitys
Itsetunnon osa-alueet ja niiden kehittäminen
Omien arvojen ja asenteiden reflektointi
Omien ja työyhteisön jäsenten tunnereaktioiden tunnistaminen ja tunneälyn kehittäminen
Muutosjoustavuuden lisääminen
Oman ajankäytön hallinta ja työtiimin ajankäytön tehostaminen
Moninaisuuden ymmärtäminen työyhteisössä

Opetusmenetelmät

Opintojakso on poistumassa tarjonnasta. Se löytyy Moodlesta ja avain on welcome.

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija Ymmärtää ja osaa kuvata perustellen itsensä johtamisen merkitystä yksilötasolla ja vaikutusta yhteistyössä.
Hän tietää ja osaa kertoa perustellen itsensä johtamisen osa-alueet moninaisessa työyhteisössä.

Opiskelija löytää ja osaa analysoida itsensä johtamisen kirjallisuutta sekä soveltaa sitä omaan tilanteeseensa.
Itsensä kehittävä ote on konkreettinen ja tuloksellinen.
Muilta oppiminen moninaisessa työyhteisössä näyttäytyy arvokkaana asiana.
Itsensä johtamisen työkalujen käyttäminen aktiivista ja tavoitteellista.
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen on luontevaa
Opiskelija tarkkailee ja kehittää omaa oppimisprosessiaan tehostaen sitä.

Työnteon ote ryhmässä on ammatillista ja yhteisöä arvostavaa.
Hän osaa keskustella ja reflektoida teemoja asiantuntevia käsitteitä käyttäen.
Hän osaa kuvata ja soveltaa itsensä johtamisen kenttää.
Uusien älykkäiden toimintamallien laajentaminen on avointa, arvostavaa ja rakentavaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija Ymmärtää ja osan kuvata hyvin itsensä johtamisen merkitystä yksilötasolla ja vaikutusta yhteistyössä.
Hän tietää ja saa kertoa itsensä johtamisen osa-alueet moniinaisessa työyhteisössä.

Opiskelija löytää itsensä johtamisen kirjallisuutta sekä soveltaa sitä.
Itsensä kehittävää otetta on näkyvissä.
Muilta oppiminen moninaisessa työyhteisössä näyttäytyy arvokkaana asiana.
Itsensä johtamisen työkalujen käyttäminen aktiivista.
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen on luontevaa
Opiskelija tarkkailee ja kehittää omaa oppimisprosessiaan.

Työnteon otei ryhmässä on ammatillista.
Hän osaa keskustella teemoista asiantuntevia käsitteitä käyttäen.
Hän osaa kuvata itsensä johtamisen kenttää.
Uusien älykkäiden toimintamallien laajentaminen on havaittavissa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija Ymmärtää ja osaan kuvata itsensä johtamisen merkitystä yksilötasolla ja vaikutusta yhteistyössä.
Hän tietää itsensä johtamisen osa-alueet.

Opiskelija osaa jonkin verran löytää itsensä johtamisen kirjallisuutta sekä soveltaa sitä.
Teorian hyödyntäminen näkökulman laajentamisessa on heikolla tasolla.
Muilta oppiminen on kapea-alaista.
Itsensä johtamisen työkalujen käyttäminen on vähäistä.
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen on heikkoa.
Oman oppimisprosessin tarkkailu ja kehittäminen ei ole näkyvää.

Työnteon otei ryhmässä on pääsääntöisesti ammatillista.
Hän osaa keskustella teemoista joitakin asiantuntevia käsitteitä käyttäen.
Hän osaa kuvata itsensä johtamisen kenttää.
Uusien älykkäiden toimintamallien laajentaminen on rajoittunutta.

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää itsensä johtamisen merkityksen, tunnistaa omaan ja työyhteisön jäsenten käyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä, tunnistaa omia ja työyhtisön jäsenten vahvuuksia ja kehittämiskohteita eri osa-alueilla, on oppinut keinoja kehittää itsetuntemusta, muutosvalmiutta ja ammatti-identiteettiä.

Sisältö

Itsetuntemuksen merkitys
Itsetunnon osa-alueet ja niiden kehittäminen
Omien arvojen ja asenteiden reflektointi
Omien ja työyhteisön jäsenten tunnereaktioiden tunnistaminen ja tunneälyn kehittäminen
Muutosjoustavuuden lisääminen
Oman ajankäytön hallinta ja työtiimin ajankäytön tehostaminen
Moninaisuuden ymmärtäminen työyhteisössä

Siirry alkuun