Teknologiapaja 1 (5op)
Toteutuksen tunnus: TT00BL28-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.08.2020 - 31.12.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Tietojenkäsittelyn ja liiketoimintaosaamisen koulutus
Toteutukselle Teknologiapaja 1 TT00BL28-3005 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hylätty/Hyväksytty
Sisällön jaksotus
Pelitiimin jäsenet
Pelin ideointi
Pitchaukset
Palaute opettajalta ja ryhmältä
Rapid prototyping -demo
Esittelyt
Parhaan pelin äänestys
Tavoitteet
Ryhmäytyminen, tutustuminen alaan ja oppilaitoksen toimintaan.
Opiskelija rakentaa toteuttaa projektiryhmässä oma valinnaisen laite tai ohjelmisto projektin . Työskentely tapahtuu opiskelijoista muodostettavissa projektiryhmissä ja ryhmät saavat itse keksiä sovelluskohteen teknologialle.
Toteutustavat
Kuusi pajaa, yksi paja viikossa. Tämän jälkeen varataan projektiryhmille noin viisi viikkoa aikaa toteuttaa projektissa tuote. Projektiryhmä dokumentoi työskentelynsä ja tuotoksensa koko toiminnan ajalta. Opintojakson lopuksi pidetään esitystilaisuus, jossa jokainen ryhmä esittelee oman projektiryhmänsä tuotoksen.
Suoritustavat
Kurssin aluksi muodostetaan pienryhmät, joissa opiskelija tutustuu kaikkiin kurssin teknologisiin ratkaisuihin pajatyyppisessä opiskeluympäristössä. Pajatyöskentelyn jälkeen opiskelijat muodostavat ryhmiä, joissa teknologiaa soveltaen tuotetaan palvelu / ratkaisu. Työn aihe voi olla opiskelijoiden itse keksimä tai oppilaitoksen määrittelemä, valmis tehtävänanto.
Sisältö
Pienryhmissä toteutettuja harjoituksia ja projektityö (ryhmässä).
Kurssilla tutustutaa Kamk:n tietojärjestelmien opetuksen sisältöön pajatyyppisessä toteutuksessa. Järjestelmän osat ovat:
* Älykkäät Järjestelmät.
* Eletroniikka
* Peli Teknologia AR / VR.
* DataCenter.
* PeliOhjelmionti.
* YrittäjyysPolku
Aika ja paikka
Lybecker Raahe L201 / Verkko
Opetusmenetelmät
Pajaopetus, ryhmätyöt, töiden testaus ja esittely muille opiskelijoille
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijat osallistuvat ryhmäprojektiin sekä varsinaisena lukujärjestykseen merkittynä opetusaikana että tarvittaessa muuna aikana.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen pajaryhmiin ja projektiryhmän toimintaan
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Osallistuminen paja ryhmiin ja projektiryhmän toimintaan