Hyötypelit (3 op)
Toteutuksen tunnus: AL00BI92-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
15.04.2020 - 26.04.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.06.2020 - 15.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Teknologia
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Teija Ravelin
- Tanja Korhonen
- Opintojakso
- AL00BI92
Arviointiasteikko
0 - 5
Tavoitteet
Opiskelija tietää, mitä hyötypelit ovat ja ymmärtää hyötypelien merkityksen omalla alallaan. Opiskelija tuntee pelien kehitysprosessin ja osaa toimia tuotteen omistajan roolissa hyötypelin kehitysprojektissa. Opiskelija ymmärtää teknologianäkökulman ja tietää erilaisia innovointi- ja ideointimenetelmiä sekä osaa hyödyntää valitsemaansa menetelmää peli-ideoinnissa.
Sisältö
Mitä pelit ovat? Miksi pelata?
Viihdepelit, pelillisyys, hyötypelit
Teknologian hyödyntäminen
Pelityypit ja -genret sekä pelien arviointi
Pelinkehitysprosessi
Pelisuunnittelu ja -mekaniikat
Tuotteen omistajana toimiminen / tilaajan rooli
Opetusmenetelmät
Kaikille vapaasti valittava.
Jos liikunnan opiskelijalla se on pakollisissa opinnoissa ( 3 op) , niin sen voi suorittaa ns vapaasti valittavanakin ( huom 3 op) , jolloin suoritusmerkintä kirjataan pakollisiin opintoihin.