Siirry suoraan sisältöön

Hyötypelit (3 op)

Toteutuksen tunnus: AL00BI92-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.04.2020 - 26.04.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.06.2020 - 15.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Teija Ravelin
Tanja Korhonen
Opintojakso
AL00BI92
Toteutukselle AL00BI92-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Opiskelija tietää, mitä hyötypelit ovat ja ymmärtää hyötypelien merkityksen omalla alallaan. Opiskelija tuntee pelien kehitysprosessin ja osaa toimia tuotteen omistajan roolissa hyötypelin kehitysprojektissa. Opiskelija ymmärtää teknologianäkökulman ja tietää erilaisia innovointi- ja ideointimenetelmiä sekä osaa hyödyntää valitsemaansa menetelmää peli-ideoinnissa.

Sisältö

Mitä pelit ovat? Miksi pelata?
Viihdepelit, pelillisyys, hyötypelit
Teknologian hyödyntäminen
Pelityypit ja -genret sekä pelien arviointi
Pelinkehitysprosessi
Pelisuunnittelu ja -mekaniikat
Tuotteen omistajana toimiminen / tilaajan rooli

Opetusmenetelmät

Kaikille vapaasti valittava.
Jos liikunnan opiskelijalla se on pakollisissa opinnoissa ( 3 op) , niin sen voi suorittaa ns vapaasti valittavanakin ( huom 3 op) , jolloin suoritusmerkintä kirjataan pakollisiin opintoihin.

Siirry alkuun