Siirry suoraan sisältöön

Artificial Intelligence in Games (3 op)

Toteutuksen tunnus: KTVP062-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.01.2021 - 30.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2021 - 25.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Teknologia
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettajat
Mikko Romppainen
Ryhmät
TTK19SP
TTK19SP
Opintojakso
KTVP062
Toteutukselle KTVP062-3008 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0 - 5

Tavoitteet

Students will have basic knowledge of different AI techniques used in games. Students will be able to select and implement specific AI techniques required in a game.

Sisältö

Introduction to game AI
Finite state machines
Path finding
Distributed AI and crowd techniques
Situation calculus and desision making architectures
Learning AI

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

The students know and are proficient in the basic concepts of the course.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

The students are able to use the methods they learn during the course appropriately.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

The students are able to apply their learning to different tasks in a variety of ways.

Esitietovaatimukset

Data Structures and Algorithms

Siirry alkuun