Työhyvinvointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: BY00BX54-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.12.2023 - 31.01.2024
Ajoitus
01.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Business
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Matkailun koulutus
- Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Kirsi Huotari
- Kaisa Loikkanen
Ryhmät
-
LLT21SMLLT21SM
-
LLT21SHLLT21SH
- 05.02.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 06.02.2024 10:00 - 11:30, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 12.02.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 13.02.2024 10:00 - 11:30, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 19.02.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 20.02.2024 10:00 - 11:30, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 26.02.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 27.02.2024 08:15 - 09:45, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 27.02.2024 10:00 - 11:30, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 11.03.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 12.03.2024 08:15 - 09:45, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 12.03.2024 10:00 - 11:30, Projektityöskentelyä_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 18.03.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 19.03.2024 10:15 - 11:45, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 19.03.2024 14:15 - 15:45, Työhyvinvointi BY00BX54-3008
- 25.03.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 26.03.2024 08:30 - 11:45, Työhyvinvointi BY00BX54-3002, Työhyvinvointi BY00BX54-3008
- 02.04.2024 10:15 - 11:45, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 08.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 11.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 15.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 18.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 22.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 25.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
- 13.05.2024 12:30 - 14:00, Loppuseminaari_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
Tavoitteet
Opiskelija tunnistaa työhyvinvoinnin keskeiset periaatteet.
Opiskelija tunnistaa turvalliseen työympäristöön liittyviä tekijöitä ja osaa soveltaa tietämystään työelämäyhteyksissä
Opiskelija osaa kehittää/parantaa omaa hyvinvointiaan opintojensa aikana
Sisältö
Työhyvinvoinnin teoria
Työhyvinvoinnin edistäminen
Turvallinen työympäristö
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tiedot:
• käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.
Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa
toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassaan.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Tiedot:
• käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tiedot:
• käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.
Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.
Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.