Siirry suoraan sisältöön

Työhyvinvointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: BY00BX54-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 31.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailun koulutus
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Kirsi Huotari
  • Kaisa Loikkanen

Ryhmät

  • LLT21SM
    LLT21SM
  • LLT21SH
    LLT21SH
  • 05.02.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 06.02.2024 10:00 - 11:30, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 12.02.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 13.02.2024 10:00 - 11:30, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 19.02.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 20.02.2024 10:00 - 11:30, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 26.02.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 27.02.2024 08:15 - 09:45, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 27.02.2024 10:00 - 11:30, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 11.03.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 12.03.2024 08:15 - 09:45, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 12.03.2024 10:00 - 11:30, Projektityöskentelyä_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 18.03.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 19.03.2024 10:15 - 11:45, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 19.03.2024 14:15 - 15:45, Työhyvinvointi BY00BX54-3008
  • 25.03.2024 12:30 - 14:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 26.03.2024 08:30 - 11:45, Työhyvinvointi BY00BX54-3002, Työhyvinvointi BY00BX54-3008
  • 02.04.2024 10:15 - 11:45, Workshop_Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 08.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 11.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 15.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 18.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 22.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 25.04.2024 14:00 - 16:00, Työhyvinvointi BY00BX54-3002
  • 13.05.2024 12:30 - 14:00, Loppuseminaari_Työhyvinvointi BY00BX54-3002

Tavoitteet

Opiskelija tunnistaa työhyvinvoinnin keskeiset periaatteet.
Opiskelija tunnistaa turvalliseen työympäristöön liittyviä tekijöitä ja osaa soveltaa tietämystään työelämäyhteyksissä
Opiskelija osaa kehittää/parantaa omaa hyvinvointiaan opintojensa aikana

Sisältö

Työhyvinvoinnin teoria
Työhyvinvoinnin edistäminen
Turvallinen työympäristö

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tiedot:
• käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattialansa käsitteitä sekä yhdistää niitä
kokonaisuuksiksi.

Taidot:
• analysoida, vertailla, yhdistellä ja valita tietoa sekä esittää vaihtoehtoisia toimintatapoja
• analysoida, reflektoida ja arvioida kriittisesti omaa osaamistaan ja ammattialansa
toimintatapoja hankkimansa tiedon avulla
• toimia itsenäisesti, vastuullisesti, aloitteellisesti ja joustavasti kulloisessakin oppimis- ja
• toimintaympäristössä
• valita ja arvioida kriittisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja sekä käyttää niitä
toiminnassaan.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä edistäen ja kehittäen ryhmän toimintaa
• soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Tiedot:
• käyttää johdonmukaisesti ammattialansa käsitteitä
• nimetä, kuvailla ja perustella ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• valita tarkoituksenmukaisia toimintatapoja hankkimansa tiedon ja ohjeistuksen perusteella
• arvioida ja reflektoida omaa osaamistaan ja ammattialansa toimintatapoja
• toimia itsenäisesti ja vastuullisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin oppimis- ja
toimintaympäristössä
• soveltaa tarkoituksenmukaisesti ammattialansa toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia asiakaslähtöisesti, tavoitteellisesti ja työelämää kehittävästi
• toimia ryhmän jäsenenä ryhmän yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi
• perustella toimintansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tiedot:
• käyttää asianmukaisesti keskeisiä/yksittäisiä ammattialansa käsitteitä
• nimetä ja kuvailla ammattialansa perustiedot.

Taidot:
• toimia tarkoituksenmukaisesti, joskin toiminta voi olla vielä epävarmaa
• toimia ohjattuna asianmukaisesti erilaisissa oppimis- ja toimintaympäristöissä
• käyttää toiminnassaan tarkoituksenmukaisesti ammattialansa tekniikoita ja malleja.

Asenteet:
• toimia ammatillisesti asiakastilanteissa
• toimia ryhmän jäsenenä ja ottaa toiminnassaan muut ryhmän jäsenet huomioon
• toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.