Siirry suoraan sisältöön

Palveluiden markkinointi ja myyntiosaaminen (4 op)

Toteutuksen tunnus: BY00BX44-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 31.01.2022

Ajoitus

01.01.2022 - 31.07.2022

Opintopistemäärä

4 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

25 % Lähiopetus, 75 % Etäopetus

Yksikkö

Business

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Matkailun koulutus
  • Liikunnan ja vapaa-ajan koulutus
  • Liiketalouden koulutus

Opettaja

  • Liisa Mikkonen

Ryhmät

  • LLM21S
    LLM21S

Tavoitteet

2+3
Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja myyntiprosessin vaiheet sekä ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta ja palvelujen myyntiä. Opiskelija ymmärtää palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä sekä myynnissä.

Opintojakso on yhteinen liikunnanohjaaja-, liiketalouden tradenomi- ja restonomiopiskelijoille 2 op verran, jonka jälkeen opiskelija perehtyy oman alansa toimintaan.

Sisältö

Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelujen markkinointi ja palveluverkostot
Palvelujen tuotteistaminen ja asiakaskokemus
Palveluinnovaatiot ja palveluliiketoiminnan kehittäminen
Palvelujen myynti ja myyntiosaaminen

Opetusmenetelmät

Monimuoto

Arviointiasteikko

0 - 5

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.