Service Marketing and Sales Competence (4 cr)
Code: BY00BX44-3005
General information
Enrollment
01.12.2021 - 31.01.2022
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Number of ECTS credits allocated
4 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
25 % Contact teaching, 75 % Distance learning
Unit
Business
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Bachelor’s Degree in Tourism
- Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
- BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION
Teachers
- Liisa Mikkonen
Groups
-
LLM21SLLM21S
Objective
2+3
Opiskelija ymmärtää palveluliiketoimintaa, jossa palvelu muodostaa arvonluonnin perustan. Tavoitteena on, että opiskelija tunnistaa erilaisia palveluihin liittyviä prosesseja sekä kehittämistarpeita. Opiskelija tuntee palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja myyntiprosessin vaiheet sekä ymmärtää asiakastyytyväisyyden sekä asiakassuhdeajattelun merkityksen osana kannattavan liiketoiminnan toteutusta ja palvelujen myyntiä. Opiskelija ymmärtää palvelun ja asiakaskokemuksen tärkeyden ja vahvistaa osaamistaan palvelujen käyttäjälähtöisessä kehittämisessä sekä myynnissä.
Opintojakso on yhteinen liikunnanohjaaja-, liiketalouden tradenomi- ja restonomiopiskelijoille 2 op verran, jonka jälkeen opiskelija perehtyy oman alansa toimintaan.
Content
Palvelut ja palvelujen tuottaminen
Palvelujen markkinointi ja palveluverkostot
Palvelujen tuotteistaminen ja asiakaskokemus
Palveluinnovaatiot ja palveluliiketoiminnan kehittäminen
Palvelujen myynti ja myyntiosaaminen
Teaching methods
Monimuoto
Evaluation scale
0 - 5
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti aihealueen käsitteitä käytännön työ- ja tehtävätilanteiden ratkaisuissa. Käsitteiden käyttö on perusteltua ja asiantuntevaa.
Opiskelija osaa itsenäisesti ja kriittisesti hyödyntää ja vertailla eri teoriataustoja käytännön tilanteissa, ohjata tehtäväkokonaisuuden toteutusta, toimia itseohjautuvasti sekä reflektoida oppimaansa.
Assessment criteria, good (3)
Käsitteiden käyttö ja hyödyntäminen on johdonmukaista ja loogista.
Opiskelija osaa itsenäisesti hyödyntää teoriataustoja käytännön tilanteissa, perustella tehtäväkokonaisuuden toteutusta ja ratkaisujen valintaa sekä arvioida ratkaisujen onnistuneisuutta.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija kykenee kuvaamaan aihealueen peruskäsitteet ja pääelementtien sisällöt. Kuvaus vielä irrallista ja kokonaisuuden muodostaminen puutteellista.
Opiskelija osaa valita tilanteeseen sopivia keinoja ja kanavia sekä hyödyntää ainakin osittain eri teoriataustoja käytännön tehtävässä.