Skip to main content

Leadership (5 cr)

Code: BY00BX53-3003

General information


Enrollment

01.12.2023 - 31.01.2024

Timing

01.01.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Business

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Master’s Degree in Tourism
  • Bachelor’s Degree in Sports and Leisure Management
  • BACHELORS DEGREE IN BUSINESS ADMINISTRATION

Teachers

  • Päivi Auno

Groups

  • LLM21S
    LLM21S
  • 23.02.2024 15:30 - 16:30, Työyhteisöosaaminen ja johtaminen BY00BX53-3003

Objective

The student masters the principles of group and teamwork as well as subordinate skills. The student is familiar with the cultures and organizations affecting work, as well as factors influencing individual and group behavior. The student can apply leadership models. The student can develop their own ways of operating as a team member, subordinate, and supervisor ethically and responsibly. The student can improve the efficiency of work, effectiveness of activities, and quality of work life in the organization

The course is common for physical education instructor, business administration and economics students.

Content

Individual in an organization, groups and teams in an organization, organizations and cultures as work environment, people management and subordinate skills.

Location and time

Orientaatiotunti opintojakson alussa lukujärjestyksen mukaan.

Materials

Oppimateriaalit löytyvät Repusta, materiaalit ovat verkkojulkaisuja ja KAMK kirjaston e.kirjoja.

Teaching methods

Oppimistehtävät löytyvät Repusta, avain WELCOME.
Itsenäisesti suoritettava opintojakso
Repussa olevan ohjeen mukainen tutkielmaessee

Employer connections

Opiskelija reflektoi opintojakson teemoja kokemuksiinsa työyhteisöistä.

Exam schedules

Tenttiä ei ole.

Student workload

Opintojakso suoritetaan itsenäisesti, 5 op on noin 135 h.

Content scheduling

1 Johdanto (Kerro esseen tavoite ja tarkoitus. Kerro hieman taustoistasi esim. omat työyhteisökokemuksesi, joista ammennat esimerkkejä teoriaa rikastamaan ja havainnollistamaan ja, joita käytät apuna pohdinnoissasi. Omia kokemuksia ja esimerkkejä löytyy yleensä hyvin työ-, opiskelu- ja harrastusyhteisöistä. Myös keksityt tapauskertomukset voivat havainnollistaa teoriaa ja muita lähteitä, ja osoittaa, että osaat soveltaa teoriaa käytäntöön. Kertaa lyhyesti raporttisi sisältö eli auta lukijaa hahmottamaan, mitä asioita raportissa käsitellään. Johdanto kannattaa kirjoittaa viimeisteltyyn muotoonsa vasta ihan lopuksi, kun raportin sisältö on valmis.)
2 Yksilö organisaatiossa (2-4 sivua, tarkemmat ohjeet Repussa)
3 Ryhmät ja tiimit (2-4 sivua, tarkemmat ohjeet Repussa)
4 Organisaatiot ja kulttuurit työympäristönä (2-4 sivua, tarkemmat ohjeet Repussa)
5 Ihmisten johtaminen ja alaistaidot (2-4 sivua, tarkemmat ohjeet Repussa)
6 Kokoava pohdinta (Kertaa lyhyesti raportissa käsiteltyjen aiheiden pääkohdat. Kerro, mitä opit opintojakson aikana esimerkiksi valitsemistasi aiheista, työskentelystäsi, omasta itsestäsi.)

Evaluation scale

0 - 5

Assessment criteria, excellent (5)

The student is able to use the concepts in accordance with the competence goal by logically combining them.
The student is able to analyze his / her own and his / her group's activities and make justified proposals for the development of activities.

Assessment criteria, good (3)

The student is able to explain and describe the concepts of his / her own organization in accordance with the competence goal, identifying possible strengths and areas for development and making suggestions for the development of activities.

Assessment criteria, satisfactory (1)

The student is able to define and use basic concepts in accordance with the competence goal and is able to describe / identify them in his / her own organization

Assessment methods and criteria

Tutkielmaesseen arviointikriteerit esitetty Repussa.