English for Social Services (5 op)
Toteutuksen tunnus: SO00CA23-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
01.12.2021 - 31.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2022 - 31.07.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Sote
- Opetuskielet
- suomi
Tavoitteet
Opiskelija osaa viestiä englanniksi oman ammattialansa suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa sekä pystyy käyttämään englantia oman ammattitaitonsa kehittämisessä.
Suositeltavat muut opinnot: Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Sisältö
Sosiaalialan keskeinen sanasto; suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus; asiakkaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä
Oppimateriaalit
to be announced by the lecturer and available on Moodle
Opetusmenetelmät
contact teaching (supervised exercises and simulations), spoken and written course tasks (project), and course exam
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
course exam on 21.5.2022
first retake in September 2022
second retake in October 2022
Sisällön jaksotus
available on Moodle
Arviointiasteikko
0 - 5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija viestii monipuolisesti sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vaativissa vuorovaikutustilanteissa.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija selviää hyvin sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa vuorovaikutustilanteista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija viestii pääosin ymmärrettävästi sekä suullisesti että kirjallisesti oman alansa rutiininomaisissa työtehtävissä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Assessment: 5 – 0; active participation and attendance in classes, completed course tasks, and course exam
Hylätty (0)
Fail (grade 0):
The student’s performance is below the requirements for Grade 1. The content is not correct for the situation because the participant does not know the correct words and expressions. The language used and the grammatical forms are incorrect to the extent that the output is incomprehensible. Vastly incorrect pronunciation makes it impossible to communicate in English. There is no interaction on any level in English and the student is not able to demonstrate his/her competence in a professional situation.
Toteutuksen arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Excellent (grade 5):
The student uses English with ease and uses professional language and idiomatic expressions naturally and fluently. The terms and concepts used are appropriate and correct for the situation. Grammatical forms and structures are versatile and for the most part flawless. The student demonstrates excellent situational awareness with relevant contents and appropriate language choices. He/ she communicates clearly in the context of his/her own profession both in terms of writing and speaking. Pronunciation, word choices, sentence stress and intonation are natural. The student is actively interacting with peers and shows his/her competence during all the learning activities.
Toteutuksen arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Good (grade 3):
The student communicates in a comprehensible manner using professional language and terminology. The language is appropriate for the situation and the terms and concepts used are mostly correct. All expressions used in English are not exact to convey the message, but the student can communicate the main ideas intelligibly in her/his own words. The basic grammatical forms are correct. Occasional errors in grammatical forms and structures are not systematic, and they do not impede interaction. There are shortcomings in pronunciation, word and sentence stress and intonation but they do not for the most part obstruct intelligibility of communication. There are some challenges in communicating with peers and in a professional context, but the student is actively participating in the various learning activities, and he/she can complete the given tasks with others and copes in professional communication situations.
Toteutuksen arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Satisfactory (grade 1):
The student communicates with difficulties in words choices, grammar and structures. Grammatical structures are very basic and most of the time incorrect. Communicated sentences are short and simple making the speech fragmented and difficult to understand. There are major problems in pronunciation, word and sentence stress, and together with intonation challenges the language produced may be very difficult to understand. There is hardly any interaction between the student and peers during learning activities, but he/ she can complete tasks with others and copes in professional situations in English at his/her own level.
Esitietovaatimukset
Edeltävä osaaminen: Eurooppalainen viitekehys B2
Lisätiedot
Kurssitehtävät määritellään toteutuskohtaisesti.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa viestiä englanniksi oman ammattialansa suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa sekä pystyy käyttämään englantia oman ammattitaitonsa kehittämisessä.
Suositeltavat muut opinnot: Opiskelija ja opinto-ohjaaja käyvät läpi muut suositeltavat opinnot HOPS-keskusteluissa.
Toteutustavat
Lähiopetus ja itsenäinen opiskelu
Suoritustavat
Aktiivinen osallistuminen, itsenäinen opiskelu, suulliset ja kirjalliset tehtävät, tentti
Sisältö
Sosiaalialan keskeinen sanasto; suullinen ja kirjallinen viestintä ja vuorovaikutus; asiakkaan kohtaaminen ja kulttuurienvälinen viestintä
Esitietovaatimukset
Edeltävä osaaminen: Eurooppalainen viitekehys B2